پروفسور (خانه کاغذی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پروفسور
شخصیت خانه کاغذی
نخستین حضور«همه‌چیز برنامه‌ریزی شده» (۲۰۱۷)
آخرین حضور«یک سنت خانوادگی» (۲۰۲۱)
پدیدآورآلکس پینا
ایفاگرآلوارو مورته
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام کاملسرخیو مارکینا
لقب
  • پروفسور
  • سالوا
پیشهنقشه‌کش سرقت و رهبر گروه
خانوادهخسوس مارکینا (پدر، فوت‌شده)
برلین (برادر، فوت‌شده)
رافائل (برادرزاده)
پائولا ویکونیا (نادختری، (دخترِهمسر))
ماریوی فوئنتس (مادرزن)
همسرراکل موریو
ملیتاسپانیایی

پروفسور (سرخیو مارکینا) شخصیت داستانی در سری نتفلیکس خانه کاغذی است که توسط آلوارو مورته به تصویر کشیده شده‌است.[۱] در این برنامه تلویزیونی، او شخصیت اصلی است، او مغز متفکر گروه است که گروه را جمع کرده‌است. او همچنین برادر برلین است. این سریال در پنج فصل ساخته شده فصل اول و دوم درمورد سرقت از ضرابخانه سلطنتی و فصل سه تا پنج هم در مورد سرقت شمش طلا از بانک اسپانیا است.

شخصیت[ویرایش]

پروفسور رهبر باند و شخصیتی کاریزماتیک، کسی که با دقت برنامه‌ریزی و سازماندهی می‌کند حمله به ضرابخانه سلطنتی و بانک اسپانیا در مادرید است. با یک فرهنگ قابل توجه، اما با ظاهر و اجزای دلپذیر و صدایی گرم و گیرا. ایده اولین دزدی این است که، انتقام پدرش را بگیرد. پدربزرگش در ایتالیا علیه فاشیست‌ها جنگیده بود.[۲]

تعیین مشخصات[ویرایش]

النا پیتا از ال موندو شخصیت را «مبهم» توصیف کرد.[۳] مورته گفت این شخصیت یک «کارنامه کاری» است.[۳] مورته پروفسور را به نقش او در نقش اسکار در اسکله پیوند داد، که هر دو "مجبور به شیطنت بودند و برای همین مجبور شدم همدلی را به وفور ایجاد کنم. اما اگر بیننده با پروفسور یا اسکار همدردی نکند، سریال کار نمی‌کند. "[۳]

منابع[ویرایش]

  1. "PERSONAJES 'LA CASA DE PAPEL' - LOS ATRACADORES - Álvaro Morte es El Profesor" (به اسپانیایی). antena3.com. Retrieved 15 April 2020.
  2. Pereira, Alien (19 February 2018). ""Bella Ciao": música em "La Casa de Papel" é antiga, mas tem TUDO a ver com a série" (به پرتغالی). vix.com. Retrieved 14 August 2019.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ Pita, Elena (29 December 2019). "Álvaro Morte: "He dicho no a publicidad muy bien pagada cuando no tenía un duro"" (به اسپانیایی). elmundo.es. Retrieved 29 December 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]