ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های برگزیده/پنگوئن امپراتور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پنگوئن امپراتور[ویرایش]

پنگوئن امپراتور (ویرایشتاریخچهبحثپی‌گیری)

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
برگزیده شد
با توجه به تاریخچه نام شخص دیگری بجز جناب نوژن  از ۳۰ اوت و از زمان نامزدی برای برگزیدگی به عنوان نویسنده ثبت نشده‌است و همچنین تلاش چشمگیری توسط نامزدکننده در فعالیت جهت برگزیدگی از زمان نامزدی به چشم نمی‌آید. پس از مشورت با جناب گیر سه پیچ تنها کاربر مشارکت کننده اصلی  در برگزیدگی پنگوئن امپراتور جناب نوژن شناخته می‌شوند.

نامزدکننده: Armanjafari (بحثمشارکت‌ها) ‏۲۸ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۵۳ (UTC)[پاسخ]


این مقاله را به پنگوئن‌های امپراتور، قهرمانان انیمیشن خوش‌قدم، بهترین انیمیشن سال ۲۰۰۶ تقدیم می‌کنم و باشد که روزی در صفحه اصلی ویکی‌پدیا جای‌گیرد. -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۲۸ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۵۳ (UTC)[پاسخ]

لطف کنید نوشتارهای مربوط به مکان‌ها را بسازید (جزیره اسنو هیل، دماغه واشنگتن، غیره). -- نوژن (بحث) ‏۲۸ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۳:۴۱ (UTC)[پاسخ]

چشم. به‌زودی پیوندهای قرمز را آبی خواهم‌کرد. دوستدار ما -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۲۹ اکتبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۱۶ (UTC)[پاسخ]
با سپاس از مقاله ارزشمندتان؛ دو نکته کوچک دیدم که بهتر است گفته شود تا مقاله در بهترین حالت ممکن برگزیده شود و اشکال‌ها هرچه کم و کمتر گردند:
  1. در بخش پانویس و منابع (به طور کلی) بایستی یک شیوه واحد اعمال شود. اگر به منابع انگلیسی این مقاله دقت کنید، فقط نام نویسنده، نام کتاب یا مقاله و تاریخ نگارش آن وجود دارد. سپس روی عنوان کتاب/مقاله لینکی داخلی هست که اگر برویش کلیک کنید، شما را به بخش منابع برده و اطلاعات کامل آن کتاب را به شما می‌دهد؛ امّا شما خودتان هم چند منبع بی‌بی‌سی فارسی به مقاله افزودید که جای تشکر دارد ولیکن این منابع نیز بایستی مانند دیگر منابع ارجاع شوند؛ نه اینکه تمام اطلاعات را در همان پانویس بنویسید و همانجا به صفحه موردنظرتان لینک خارجی دهید. پس دو بخش منابع و پانویس چه فرقی دارند؟! این اصلاح خیلی آسان است و بایستی طرز کار الگوی پک را بلد شوید.
  2. </ref> در پایان سومین منبع اضافی است.محک (گپ) ‏۹ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)[پاسخ]
درود محک گرامی. بخش منابع مخصوص منابعی است که از کتاب‌ها استخراج شده‌اند. وقتی روی منابع مکتوب در پانویس کلیک می‌کنیم، خود به خود روی بخش منابع می‌آییم و اطلاعات بیشتر آن کتاب را در اختیار ما قرار می‌دهد. تا آن‌جا که من دیده‌ام، در ویکی پارسی و انگلیسی تمام اطلاعات وب‌گاه‌ها را در خود پانویس‌ها وارد می‌کنند و تابه حال ندیده‌ام که اطلاعات وب‌گاه به بخش منابع ارجاع داده‌شوند. ولی منابع مکتوب بهتر است به بخش منابع ارجاع داده‌شوند. فرض کنید که اطلاعات کامل کتاب را بخواهیم در پانویس‌ها اضافه‌کنیم، مقاله شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد. اگر در همان مقاله انگلیسی پنگوئن امپراتور هم ببینید، اطلاعات وب‌گاه‌ها در بخش پانویس‌ها قرار دارند و منابع مکتوب در بخش منابع.</ref> در پایان کدام منلع اضافی است. من پیدا نکردم. ممنون از توجه‌تان. دوستدار شما -- Armanjafari ☺گفتگو ‏۹ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۶ (UTC)[پاسخ]

درود محک عزیز. آن مشکل </ref> در بخش منابع درست شد. اما درباره اینکه نوشتار بی‌بی‌سی به بخش منابع منتقل شود و از الگوی پک بهره گرفته شود با شما هم‌عقیده نیستم. قانونی در این زمینه وجود ندارد و انبوه نوشتارهای برگزیده پارسی و انگلیسی از همان روشی که در پنگوئن امپراتور استفاده شده بهره گرفته‌اند. دلبخواه‌است و بود و نبودش تفاوت آنچنانی نمی‌کند. -- نوژن (بحث) ‏۹ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۰:۱۹ (UTC)[پاسخ]

موافق - جالب بود؛ شیوه‌نامه‌ها را بار دیگر خواندم گویا بیش از آنچه می‌پنداشتم، به علایق بستگی دارد:) موفق باشید.محک (گپ) ‏۱۲ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۴۲ (UTC)[پاسخ]
گیر ۳پیچ۲۰۰۵

با سلام. در ابتدا عرض کنم که قانونی در مورد نوشتن و یا ننوشتن منابع برخط در بخش منابع و استفاده از الگوی نداریم. کار آرمان جعفری در شرایط فعلی درست‌ترین است. گرچه ممکن است از شکیل بودن بخش بکاهد.

  • پانویس ۱۸ و ۴۰ و ۴۳ و ۵۶ و ۶۴ مشکل دارد.
  • پانویس ۱۴ برای من به منبع اصلی وصل نمی‌شود. برای شما چطور؟
  • در بخش پانویس می‌توانید چندتا ناشر را لینک کنید که نکردید. پانویس ۷۱ انجام شده که خوب است ولی بقیه پانویسهای برخط را چک کنید. حداقل ۵ ناشر را می‌توانید لینک کنید.
  • در بخش پانویس برای پانویسهای منابع مکتوب از دبل کودیشن استفاده کردید. استفاده از این علامت زائد است و توصیه نشده‌است. لطفا تمام دبل کدیشن‌های بخش پانویس را بردارید.
  • مهمترین ایرادی که در نگاه اول به منابع وارد می‌بینم بخش منابع آن است. خیلی شلخته‌است! حروف و اعدادی هم دیده می‌شوند که کاملا بی معنی هستند. شابکها هم به درستی نماش داده نشدند. لطفا تمام ۲۰ منبع مکتوب بکار رفته را یکبار دیگر با استفاده از الگو: یادکرد بازنویسی کنید تا زیبا و مرتب شود.
  • در مقاله لینکهای قرمزی مشاهده می‌شود که هرکدامشان برای مقاله دارای ارزش است اگر آبی شوند. آبی کردن لینکها مطمئنا هم برای برگزیدگی امتیاز محسوب می‌شود و هم پنگوئن‌ها از این توجه شما خوشحال می‌شوند.:)

فعلاً.Gire 3pich2005 (بحث) ‏۱۵ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۵۷ (UTC)[پاسخ]

گیر یکم و دوم و سوم حل شدند. گیر چهارم از حیطه من بیرون است چرا که به کارگیری پک خود به خود باعث تولید چنان چیزی می‌شود و من آن کوتیشن‌ها را نگذاشتم:)
گیر چهارم: بابا همه که با الگوی یادکرد درست شده‌اند! مشکل doi هم این است که وقتی ابرابزار را به کار می‌بری اعدادش را پارسی می‌کند. حالا آن را می‌توانم درست کنم ولی دیگر شلختگی گیری است که گذشتن از آن بسی دشوار است.
گیر پنجم هم درست شد. اکنون تنها شبه‌جزیره جنوبگانی قرمز دیده می‌شود که پیشتر ساخته شده اما نمی‌دانم چرا قرمز است! -- نوژن (بحث) ‏۱۶ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۴۰ (UTC)[پاسخ]