ویکی‌پدیا:نظرخواهی/تغییر محدودیت‌های ویرایشی/ویرایش در انتظار (آزمایشی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

گویا سر این که بعضی از این محدودیت‌ها مفید است یا مضر اختلاف‌نظرهای بسیار جدی وجود دارد. من پیشنهاد می‌کنم که:«ابتدا یک هفته سیستم جدید ایجاد صفحه به کار بسته و ایجاد مقاله برای آی‌پی‌ها باز شود(چون این دو تغییر مکمل یکدیگرند) و بعد از یک هفته آمار تعداد مقالات جدید در روز را(همراه با تعداد حذف در روز) بدست آورده وبرای مقایسه برای یک هفته قبل‌تر نیز کنار هم می‌گذاریم و سپس کاربران به این رای می‌هند. سپس یک ماه افزونه Pending Changes را افزوده(و اجبار پیش‌نمایش را برمی‌داریم چون مکمل‌اند) و (برای کم کردن کاغذبازی نالازم) تمام کاربران ۱۵۰ ویرایش را Editor و تمام کاربران بالای ۱۰۰۰ ویرایش را Reviewer می‌کنیم. بعد از یک ماه آمار ویرایش‌ها،واگردانی‌ها و ویرایش‌های واگردانی نشده و حتی تعداد مقالات را همراه با مدت مشابه بدون این افزونه می‌ریزیم روی دایره و کاربران با توجه به این موارد(+تجربه‌های نزدیک آنها از افزونه‌ها) رای بدهند.» دوستان موافق و مخالف قبول است؟توجه کنید که در ویکی‌پدیای انگلیسی افزونه Flagged Revisions به طور آزمایشی در حال اجراست. :)امیرΣυζήτηση ‏۳ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۲:۰۴ (UTC)

موافقان[ویرایش]

  1. موافق بصورت آزمایشی --آرمان (بحث) ‏۴ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۴:۱۴ (UTC)
  2. موافق برای مشاهدهٔ تنیجه پیشنهاد خوبی است. مهدی ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ برابر با ‏۴ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۵:۳۳ (UTC)
  3. موافق بعضی از کاربران از کاربرد آن بی‌اطلاع هستند، به همین جهت می‌توانند به این صفحه نگاهی بیندازند، من نیز با آزمایشی بودن آن موافقم و مطمئن تا آن موقع نظر کاربران تغییر می‌کند و همین‌طور می‌توانیم شاهد بهبود در مقالات ویکی‌پدیای فارسی باشیم. Mjbmr بحث ‏۴ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۵:۱۴ (UTC)

:: موافق با تکیه و اعتماد به سخنان جناب Mjbmr با راه‌اندازی آزمایشی موافقت می‌کنم. --Pesare amol (بحث) ‏۴ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۳۲ (UTC)

  1. موافق -- پویان (بحث) ‏۴ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۳۶ (UTC)
  2. موافق --Kasir بحث ‏۴ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۵۹ (UTC)
  3. موافق --پرشیانا ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۳۵ (UTC)
  4. موافق--M . Σ ß Ŗ Ã Ħ į M į بحث ‏۱۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۰۸ (UTC)[پاسخ]

مخالفان[ویرایش]

  1. مخالف انجام آزمایشی این کار نیازمند اجماع زیاد، و وجود نیروی کاری به تعداد کافی است. فایده‌ای ندارد که یک هفته یک سیستم را راه بیندازیم، در حالی که فقط شصت هفتاد ویکی‌نویس فعال داریم. تا این افراد بیایند خودشان را آداپته کنند، ویرایش‌های دیگران را کنترل کنند و غیره و غیره، یک هفته (یا یک ماه) سپری می‌شود و آزمایش ما نتیجه‌ای که بشود بر اساس آن تصمیم بلند مدت گرفت نخواهد داشت.
    اگر در ویکی‌پدیای انگلیسی این آزمایش انجام می‌شود علتش داشتن هزاران ویکی‌نویس فعال و چند ده نفر آدمی است که در جریان هستند و در طول آزمایش زحمت کارهای اضافی ایجاد شده را تقبل می‌کنند ▬ حجت/بحث ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۱۳ (UTC)
دقیقاً درست می‌فرمائید.--Pesare amol (بحث) ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۵۷ (UTC)

نظرات[ویرایش]

به این آسانی اگر بود خیلی خوب بود. مساله این جاست که توسعه‌گرها به محض این که بخواهید افزونه را فعال نمی‌کنند و گمان نمی‌کنم که زیر بار آزمایشی فعال کردنش بروند. ▬ حجت/بحث ‏۴ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۱۰ (UTC)
در ویکی انگلیسی به طور آزمایشی فعال کرده‌اند، در ضمن اگر در IRC خفتشان کنیم. می‌کنند:)امیرΣυζήτηση ‏۴ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۰۹ (UTC)
حق با حجت است به این سادگی‌ها هم به طور آزمایشی راه اندازی نمی‌کنند، برای آزمایشی هم باید اجماع وجود داشته باشد که نیست Mjbmr بحث ‏۴ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۱۹ (UTC)
بگذارید آزمایش در ویکی‌پدیای انگلیسی کامل شود، اگر نتیجه مثبت بود، آن وقت ما هم انجام دهیم. ▬ حجت/بحث ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۳۶ (UTC)