گل‌آخور: تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۳۸°۳۳′۳۶″ شمالی ۴۶°۷′۲۴″ شرقی / ۳۸٫۵۶۰۰۰°شمالی ۴۶٫۱۲۳۳۳°شرقی / 38.56000; 46.12333[۱]
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Jeepubot (بحث | مشارکت‌ها)
جز حذف پارامتر منسوخ «اندازه» از الگوی {{پانویس}} با استفاده از AWB
Əmir Azərbaycan (بحث | مشارکت‌ها)
جز اشتباهات اصلاح شد
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از برنامهٔ همراه ویرایش با برنامهٔ اندروید
خط ۳۲: خط ۳۲:
}}
}}


'''گل‌آخور(کورهل)''' یکی از روستاهای [[استان آذربایجان شرقی]] است که در [[دهستان ارزیل]] [[بخش خاروانا]] [[شهرستان ورزقان]] واقع شده‌است. این روستا در مسیر ورزقان-خاروانا در منطقه ای به نام سه راهی ممد آقا قرار گرفته است و در 60 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد که این روستا به علت وجود آبشار گل آخور و همچنین آب و هوای ییلاقی منطقه ای مستعد برای گردشگری در استان است .
'''گل‌آخور(کورهل)''' یکی از روستاهای [[استان آذربایجان شرقی]] است که در ۲ کیلومتری [[دهستان ارزیل]] [[بخش خاروانا]] [[شهرستان ورزقان]] واقع شده‌است. این روستا در مسیر ورزقان-خاروانا در منطقه ای به نام سه راهی ممد آقا قرار گرفته است و در 60 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد که این روستا به علت وجود آبشار گل آخور و همچنین آب و هوای ییلاقی منطقه ای مستعد برای گردشگری در استان است .
گل آخور یکی از روستاهای توریستی استان است که سالانه گردشگران زیادی را از تمام نقاط کشور به خود جلب میکند.
گل آخور یکی از روستاهای توریستی استان است که سالانه گردشگران زیادی را از تمام نقاط کشور و البته گردشگران خارجی را به خود جلب میکند.
متاسفانه به دلیل جاده های روستایی بی کیفیت، سالانه در مسیر های جاده ای این روستا حدودا بیش از ۱۰ تصادف گزارش می شود اتفاق می افتد.


جمعیت این روستا، برپایهٔ نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ خورشیدی، ۴۲۰ نفر بوده‌است.<ref name="آمار">{{یادکرد درگاه ملی آمار|۱۳۸۵}}</ref>
جمعیت این روستا، برپایهٔ نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ خورشیدی، ۴۲۰ نفر بوده‌است.<ref name="آمار">{{یادکرد درگاه ملی آمار|۱۳۸۵}}</ref>

نسخهٔ ‏۲۵ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۰۷:۳۱

گورآخور(کورهل)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانآذربایجان شرقی
شهرستانورزقان
بخشبخش خاروانا
دهستانارزیل
نام‌های قدیمیکورهل
گورآخور(کورهل) بر ایران واقع شده‌است
گورآخور(کورهل)
۳۸°۲۵′شمالی ۴۶°۰۶′شرقی / ۳۸٫۴۱°شمالی ۴۶٫۱۰°شرقی / 38.41; 46.10
مردم
جمعیت۳۷۳ نفر (سرشماری ۹۵)
اطلاعات روستایی
کد آماری۰۲۷۳۰۵
پیش‌شمارهٔ تلفن۰۴۲۷

گل‌آخور(کورهل) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در ۲ کیلومتری دهستان ارزیل بخش خاروانا شهرستان ورزقان واقع شده‌است. این روستا در مسیر ورزقان-خاروانا در منطقه ای به نام سه راهی ممد آقا قرار گرفته است و در 60 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد که این روستا به علت وجود آبشار گل آخور و همچنین آب و هوای ییلاقی منطقه ای مستعد برای گردشگری در استان است . گل آخور یکی از روستاهای توریستی استان است که سالانه گردشگران زیادی را از تمام نقاط کشور و البته گردشگران خارجی را به خود جلب میکند. متاسفانه به دلیل جاده های روستایی بی کیفیت، سالانه در مسیر های جاده ای این روستا حدودا بیش از ۱۰ تصادف گزارش می شود اتفاق می افتد.

جمعیت این روستا، برپایهٔ نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ خورشیدی، ۴۲۰ نفر بوده‌است.[۲]

اکثریت مردم این منطقه از سادات می باشند. این ناحیه شامل مشاهیر و فعالان اقتصادی و صنعتگران موفقی بوده که از آن جمله میتوان به مصطفی عالی نسب اشاره نمود که اصالتاً اهل کورهل بوده اند.

پانویس

  1. «: کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان سازی نام های جغرافیایی ایران :». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ اوت ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۱.
  2. «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

جستارهای وابسته