ویلیام هنری لووه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
William Lowe
نام هنگام تولدWilliam Henry Lowe
زادهٔ۳۰ اوت ۱۸۳۱
کلکته, India
درگذشت۳۰ ژوئیهٔ ۱۸۶۲ (۳۰ سال)
بلندشهر, India
پیشهDistrict magistrate and collector for Indian Civil Service
شناخته‌شده برای

ویلیام هنری لووه (به انگلیسی: William Henry Lowe) (30 اوت ۱۸۳۱–۳۰ ژوئیه ۱۸۶۲)، قاضی ناحیه بریتانیایی و حسابرس بخش بلندشهر، در دوران حکومت بریتانیا بر هند بود.

وی هزینه ساخت کلیسای تمام مقدسین را در بلندشهر برعهده گرفت. در سال ۱۸۶۷ لووه شکارچیانی را فرستاد تا یک کودک وحشی را از غاری در بلندشهر بیاورند. این کودک که دینا سانیچار نام داشت، متعاقباً به یتیم‌خانه سکندرا در آگرا فرستاده شد و ممکن است الهام بخش شخصیت موگلی باشد.

ساختمان یادبود لووه از سوی دادگستری ناحیه بلندشهر به نام وی نامگذاری شد.

حرفه[ویرایش]

لووه جانشین جورج همیلتون فریلینگ به عنوان قاضی منطقه و حسابرس بلندشهر شد. او در این نقش، تأمین مالی ساخت کلیسایی در منتهی الیه غرب شهر بلندشهر را به عهده گرفت. در سال ۱۸۶۴ این بنا تکمیل شد و بعداً توسط حسابرس بعدی FS Growse به عنوان یک «ساختمان بسیار کوچک» با محل اسکان سرایداران به عنوان یک «شوخی عملی» توصیف شد.[۱]

مرگ و میراث[ویرایش]

لووه در ۳۰ ژوئیه ۱۸۶۲، یک روز قبل از انتقال برنامه‌ریزی شده به انگلستان درگذشت.[۲] او در کلیسای تمام مقدسات بلندشهر که به سفارش بیوه اش ساخته شده بود به خاک سپرده شده‌است.[۱] ساختمان یادبود لووه توسط دادگاه دادگستری منطقه، که به عنوان پناهگاهی برای کسانی که در دادگاه‌ها شرکت می‌کنند، به نام او نامگذاری شد.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام Sketches1884 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. "Died". Southern Reporter and Cork Commercial Courier. 19 September 1862.