مدیاویکی:Uploadtext

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

توجه: پروندهٔ شما پاک خواهد شد مگر اینکه:
جزئیات کافی را مشخص کنید. شامل:

  1. منبع پرونده: نشانی اینترنتی (URL)، یا اگر خالق آن شما هستید، آن را ذکر کنید. توجه کنید که بیشتر تصاویر یافت شده روی اینترنت مناسب بارگذاری در ویکی‌پدیا نیستند.
  2. ذکر صاحب حق نشر و اجازهٔ تکثیر آن؛ شامل:

دسترسی کاربری که به‌دفعات اطلاعات نادرست یا ناقص اضافه کند بسته خواهد شد.

تقریباً در تمام موارد، بارگذاری تصاویر افراد زنده که از اینترنت پیدا کرده‌اید مجاز نیست. این تصاویر حذف خواهند شد؛ لطفاً آن‌ها را بارگذاری نکنید.


فرایند بارگذاری

  1. روی دکمهٔ Browse‌ کلیک کنید و فایل موردنظر در رایانه‌تان را انتخاب کنید.
  2. وقتی پرونده کاملاً بارگذاری شد (مدت زمان لازم بسته به اندازهٔ پرونده و سرعت دسترسی شما به اینترنت فرق خواهد داشت)، به طور خودکار به صفحهٔ پرونده ارجاع داده می‌شوید. اگر نیاز بود می‌توانید آن صفحه را ویرایش کنید و برچسب حق تکثیر و توضیحات لازم را ویرایش کنید.
  3. استفاده از الگوی {{اطلاعات}} در بارگذاری تصاویر اجباری‌است — پرونده‌های فاقد اطلاعات کافی حذف خواهند شد.
از این الگو برای بارگذاری تصاویر استفاده کنید
و جزئیات را وارد نمایید:
{{اطلاعات
| توضیحات     = 
| منبع        = 
| تاریخ       = 
| پدیدآور     = 
| اجازه‌نامه   = 
| دیگر نسخه‌ها = 
}}

دقت کنید که اگر جزئیات کافی که در صفحهٔ بارگذاری پرونده مشخص نکنید، پروندهٔ بارگذاری‌شده توسط شما به زودی پاک خواهد شد، و در صورتی که به این کار تداوم بدهید، ممکن است دسترسی شما به ویکی‌پدیا نیز برای مدتی قطع شود.


برای نمایش یا جستجوی پرونده‌های به‌تازگی‌بارگذاری‌شده به ویژه:فهرست پرونده‌ها مراجعه کنید. فهرست بارگذاری‌ها و حذف‌ها در سیاههٔ بارکردن‌ها گزارش می‌شوند.

برای بارگذاری پرونده‌های جدیدی که می‌خواهید در مقاله‌ها بیاورید از فرم زیر استفاده کنید. با فشردن دکمهٔ «...Browse» که در بسیاری از مرورگرها قابل مشاهده است، پنجرهٔ محاوره‌ای استاندارد انتخاب پرونده — که ویژهٔ سیستم‌عامل شما است — باز می‌شود. پس از انتخاب پرونده، نام آن نیز در جعبهٔ متن روبه‌رو نمایان می‌شود. جزئیات را در جعبهٔ خلاصه وارد کنید. برای ذکر مجوز حق تکثیر، الگوی مربوط به آن را وارد کنید (مثال: {{مجوز گنو}}). سپس روی دکمهٔ «بارگذاری پرونده» کلیک کنید. اگر سرعت اینترنتتان پایین است، بسته به حجم پرونده، ممکن است مجبور شوید مدتی طولانی صبر کنید. قالب‌های ارجح عبارت‌اند از: JPEG برای تصویرها، PNG برای تصویرهای رسم‌شده (مانند نقشه‌ها) و دیگر شکل‌ها، و OGG برای پرونده‌های صوتی. لطفاً نامی برای پرونده وارد کنید که کاملاً توصیف‌کنندهٔ آن باشد. پروندهٔ بارگذاری‌شده را از این روش‌ها می‌توانید در مقاله قرار دهید:

برای پرونده‌های تصویری: [[پرونده:نام تصویر.jpg|بندانگشتی|توضیحات دربارهٔ تصویر]]
برای پرونده‌های صوتی: [[پرونده:نام پرونده صوتی.ogg]]