لیگ برتر والیبال زنان ایران ۱۳۹۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فدراسیونفدراسیون والیبال ایران
لیگلیگ برتر والیبال زنان ایران
ورزشوالیبال
فینال
قهرمانگاز تهران
نایب قهرمانذوب‌آهن اصفهان
فصل‌های لیگ برتر والیبال
تصویر خوشحالی بازیکنان گاز تهران قهرمان لیگ ۱۳۹۲ پس از بازی مقابل دانشگاه آزاد.

لیگ برتر والیبال زنان ایران ۱۳۹۲ بالاترین سطح مسابقات باشگاهی والیبال زنان در ایران است. در این دوره از بازی‌ها که دوازدهمین دوره لیگ برتر بود با ۷ تیم شرکت کننده از آبان‌ماه ۱۳۹۲ آغاز شد و در اسفندماه ۱۳۹۲ به پایان رسید. در پایان گاز تهران به قهرمانی این دوره از لیگ رسید، ذوب‌آهن اصفهان نایب قهرمان شد و دانشگاه آزاد سوم شد.[۱] برای اولین بار در لیگ برتر مراسم اختتامیه‌ای برای این مسابقات برگزار شد. در دوازدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر بانوان، ۴۲ بازی، ۲۸۲ ست و ۹۹۶۵ پوئن رد و بدل شد.[۲]

سیما صدیقی مربیگری تیم گاز در این مسابقات را بر عهده داشت.[۳] از بازیکنان تیم قهرمان گاز تهران می‌توان به فرنوش شیخی، مهسا صابری و از بازیکنان تیم سوم دانشگاه آزاد می‌توان به عبداللهی و شکوفه صفری اشاره کرد.[۴]

رده‌بندی پایانی[ویرایش]

رتبه تیم برد امتیاز صعود و سقوط
۱ گاز تهران ۱۱ ۳۲ صعود به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا
۲ ذوب‌آهن اصفهان ۱۰ ۲۹
۳ دانشگاه آزاد ۹ ۲۹
۴ اسلامشهر ۴ ۱۲
۵ بابلسر ۳ ۱۱
۶ سنگ تاش شیراز ۳ ۹
۷ شهرداری سمنان ۲ ۴

پانویس[ویرایش]

  1. «والیبال ایران - گاز تهران بر سکوی قهرمانی لیگ برتر بانوان ایستاد». news.volleyballiran.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۶-۰۸.
  2. «والیبال ایران - مراسم اختامیه لیگ برتر والیبال بانوان برگزار شد». news.volleyballiran.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۶-۰۸.
  3. «روزنامه اطلاعات» (PDF). web.archive.org. ۲۰۱۹-۰۷-۲۳. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۷-۲۳.
  4. «خبرگزاری فارس - دیدار تیم‌های والیبال بانوان گاز تهران و دانشگاه آزاد». خبرگزاری فارس. ۲۰۱۳-۱۲-۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۹-۱۳.