لختی زنان در ایالات متحده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زن برهنه در World Naked Bike Ride سانفرانسیسکو
قوانین لختی زنان در ایالات متحده بر اساس ایالت و قلمرو

در ایالات متحده ، ایالت های خودمختار دارای صلاحیت اولیه در موضوعات اخلاق عمومی هستند. جنبش آزادی برتر در موارد معدودی در متقاعد کردن برخی از دادگاه‌های ایالتی و فدرال برای لغو برخی قوانین ایالتی بر اساس تبعیض جنسی یا حمایت برابر ادعای موفقیت کرده است، با این استدلال که یک زن باید آزاد باشد که سینه‌های خود را در معرض دید قرار دهد (یعنی برهنه باشد)و در هر زمینه ای که یک مرد بتواند در آن شرایط خود را آشکار کند. موارد موفق دیگری بر اساس آزادی بیان در اعتراض بوده است، یا اینکه قرار گرفتن در معرض سینه ها ناپسند نیست.

قوانین و احکامی که برهنگی زنان را ممنوع می کند، در دادگاه های فدرال در سراسر کشور به چالش کشیده می شود. هر دعوی، اگر در سطح استیناف غالب شود، آزادی بالا را در مدارهای تجدیدنظر ایالات متحده (از غرب به شرق) قانونی خواهد کرد: ۹ (کالیفرنیا)، ۸ (میسوری) و ۴ (مریلند). یک دعوای حقوقی فدرال در حوزه هفتم (ایلینوی) در سطح استیناف از بین رفت و درخواست تجدید نظر توسط دادگاه عالی ایالات متحده رد شد. حکم مقدماتی در یک دعوی قضایی فدرال در حوزه دهم (کلرادو) در سطح استیناف برنده شد. در سپتامبر ۲۰۱۹، پس از صرف بیش از ۳۰۰هزار دلار، فورت کالینز تصمیم گرفت دفاع از فرمان خود را متوقف کند و آن را لغو کند. این امر به زنان در تمامی سنین این حق را می‌دهد که در هر جایی که مردان می‌توانند در حوزه 10th Circuit (وایومینگ، یوتا، کلرادو، نیومکزیکو، کانزاس و اوکلاهاما و همچنین همه شهرستان‌ها و شهرهای آن‌ها) برهنه بروند، آنها نیز برهنه بروند. [۱]

منابع[ویرایش]

  1. Williams, Peter (September 20, 2019). "Topless women win big as Colorado city drops ban". NBC News. Archived from the original on 2019-09-20. Retrieved 2019-09-20.