لا زینگارلا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
La Zingarella
Gypsy Girl
هنرمندNicolas Cordier
ابعاد
140 cm (۵۵ اینچ)
مکانGalleria Borghese، Rome
مختصات۴۱°۵۴′۵۲″شمالی ۱۲°۲۹′۳۱″شرقی / ۴۱٫۹۱۴۳۵۸°شمالی ۱۲٫۴۹۱۸۹۵°شرقی / 41.914358; 12.491895


لا زینگارلا یا Gypsy Girl یک مجسمه بلند ۱۴۰ سانتیمتر (۵۵ اینچ) دیانا، ترکیبی از بدن باستانی با اضافات به سفارش کاردینال اسکیپیون بورگزه[۱] و ساخته شده توسط نیکلاس کوردیه، بین سال‌های ۱۶۰۷ و ۱۶۱۲. اضافات، سر و انتهای بدن، برنزی و مرمر سفید و خاکستری بود. این در اتاق X در Galleria Borghese در رم، ایتالیا به نمایش گذاشته شده‌است.[۱]

ویژگی‌ها[ویرایش]

لا زینگار مجسمه ترکیبی از نیم تنه از جنس مرمر خاکستری باستانی و سنگ مرمر سفید و برنز طلاکاری شده‌است. بازسازی اخیر، که یک پتینه سیاه ضخیم را که به تناسب سلیقه قرن نوزدهم به مجسمه اضافه شده بود، حذف کرد، یک قفل طلایی را نشان داد.[۲] مونتاژ آن از عناصر باستانی و مدرن آن را به یک اثر عجیب و غریب و تقریباً شرقی تبدیل می‌کند.

عقاب‌ها و اژدهاها لبه لباس مجسمه را تزئین می‌کنند.[۲] لباس مجلسی در قسمت شانه‌ها گره خورده‌است. چهره لبخند می‌زند.[۲] انگشت دست مجسمه نشان می‌دهد، انگار که بیننده را تصدیق می‌کند. مجسمه در گالری Borghese مشهورترین نسخه لا زینگارلا است. با این حال، نسخه دیگری از مجسمه نیکلاس کوردیه در موزه لوور وجود دارد.[۳] ویسکونتی مجسمه را با نام Diana, detto volgarmente la زینگارلا توصیف کرد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Picasa Web Albums – Agentia de comuni... – META- SCULPTU". 2001-08-15. Retrieved 2011-12-17.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ "Gypsy Girl (Zingarella) by CORDIER, Nicolas". Wga.hu. Retrieved 2011-12-17.
  3. "AN ANGLO-ITALIAN WHITE MARBLE BUST OF 'LA ZINGARA', her hair in a delicate plaited chignon, crowned by a bejewelled tiara and veil, the veil wound under her chin, wearing a tunic and cloak, inscribed on the socle VESTA, on turned marble socle, early 19th Century". Christies.com. 1992-07-07. Retrieved 2011-12-17.

پیوند به بیرون[ویرایش]