قطار وحشت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
قطار وحشت
کارگردانراجر اسپاتیس‌وود
تهیه‌کنندههارولد گرینبرگ
نویسندهتوماس ی. دریک
موسیقیجان میلز-کاکل
فیلم‌بردارجان آلکات
تدوین‌گرآن هندرسون
توزیع‌کنندهآسترال فیلمز (کانادا)[۱]
استودیو قرن بیستم (بین‌المللی)
تاریخ‌های انتشار
  • ۳ اکتبر ۱۹۸۰ (۱۹۸۰-10-۰۳)
مدت زمان
۹۷ دقیقه [۲]
کشورآمریکا[۳]
کانادا[۳]
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۳٫۵ میلیون دلار
فروش گیشه۸ میلیون دلا[۴]

قطار وحشت (به انگلیسی: Terror Train) یک فیلم اسلشر محصول سال ۱۹۸۰ به کارگردانی راجر اسپاتیس‌وود در اولین کارگردانی خود و با بازی جیمی لی کرتیس، بن جانسون و هارت بوچنر است.

داستان[ویرایش]

داستان این فیلم که در یک قطار در حال حرکت در شب سال نو اتفاق می‌افتد، گروهی از دانش‌آموزان پیش‌پزشکی را دنبال می‌کند که در حال برگزاری یک مهمانی هستند که هدف قاتلی قرار می‌گیرند که پس از قتل تعدادی از دانش‌آموزان لباس‌های آنها را می‌پوشد تا دستگیر نشوند.

تولید[ویرایش]

فیلمبرداری اصلی برای قطار وحشت عمدتاً در مونترال، کبک، کانادا و اطراف آن انجام شد. فیلمبرداری در ۲۱ نوامبر ۱۹۷۹ آغاز شد و در ۲۳ دسامبر به پایان رسید.[۵] بیشتر سکانس‌های قطار فیلم ابتدا فیلمبرداری شد، در حالی که سکانس آغازین فیلم در ۲۲ دسامبر ۱۹۷۹، روز ماقبل آخر فیلمبرداری شد. فیلمبرداری آن در یک خانه برادری واقعی متعلق به دانشگاه مک گیل انجام شد. روز آخر فیلمبرداری (۲۳ دسامبر) که در فیلم جسد کنی را که از قطار به داخل رودخانه یخ زده پایین می‌افتد، تکمیل می‌کردند، که در محل در نیوهمپشایر، ایالات متحده فیلمبرداری شد.

باکس آفیس[ویرایش]

فیلم قطار وحشت در ۳ اکتبر ۱۹۸۰ در ایالات متحده اکران شد و با بودجه ۳٫۵ میلیون دلاری حدود ۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Terror Train". Library and Archives Canada. Retrieved 1 October 2021.
  2. Muir 2012, p. 137.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "Terror Train (1980)". فهرست مدون فیلم‌های بلند توسط بنیاد فیلم آمریکا. انستیتوی فیلم آمریکا. Retrieved April 15, 2018.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ "Terror Train". The Numbers. Retrieved December 29, 2017.
  5. Grove, David (October 23, 2016). "Jamie Lee Curtis: The Making of a Scream Queen – Terror Train". iHorror. Archived from the original on October 25, 2016. Retrieved December 30, 2017.

پیوند بیرون[ویرایش]