شورای ملی روابط آمریکایی و عربی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شورای ملی روابط آمریکایی عربی
کوته‌نوشتNCUSAR
بنیان‌گذاری۱ ژانویه ۱۹۸۳؛ ۴۱ سال پیش (۱۹۸۳-01}})
گونه۵٠١(ج)(۳)غیرانتفاعی
موسس و مدیر عامل
دکتر جان دوک آنتونی
وبگاه

شورای ملی روابط آمریکایی-عربی (به انگلیسی: National Council on U.S. Arab Relations) یا (NCUSAR) یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است که هدف آن بهبود دانش و درک آمریکایی‌ها از جهان عرب است.

زمینه[ویرایش]

شورای ملی روابط آمریکایی-عربی که در سال ۱۹۸۳ تأسیس شد، یک سازمان غیرانتفاعی است که با دانشجویان، سیاست گذاران و مردم برای افزایش دانش و درک جهان عرب همکاری می‌کند. این سازمان برنامه‌های متعددی مانند اتحادیه عرب مدل را هماهنگ می‌کند که به دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشگاهی این فرصت را می‌دهد تا در امور جاری خاورمیانه شرکت کنند و در سخنرانی عمومی و ایجاد ائتلاف مهارت کسب کنند.

این شورا در واشینگتن، دی.سی. واقع شده‌است، جایی که برای تشکیل سمینارهای منظم با متخصصان در زمینه عربی آمریکایی کار می‌کند. روابط این سمینارها که برای عموم آزاد است، مسائل مربوط به سیاست، اقتصاد و کمک‌های بشردوستانه، مانند سیاست ایالات متحده در یمن و روابط دیپلماتیک ایالات متحده و عربستان سعودی را پوشش می‌دهند.[۱][۲]

منابع[ویرایش]

  1. "Can a nuanced U.S. shift on Yemen's "legitimate" Iran-backed rebels help end a grueling civil war?". www.cbsnews.com (به انگلیسی). Retrieved 2021-07-16.
  2. "Saudi–US ties much deeper than one Saudi leader or US president, says Princess Reema". Saudigazette (به انگلیسی). 2020-11-19. Retrieved 2021-07-16.