سونیک پرایم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سونیک پرایم
لوگو رسمی
بر پایهٔسونیک خارپشت
اثر سگا
نویسندهدانکن رولو
کارگرداناریک وایس
صداپیشگان
کشور سازنده
  • آمریکا
  • کانادا
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۳
شمار قسمت‌ها۲۴
تولید
تولیدکننده‌هاسگای آمریکا
نتفلیکس انیمیشن
استودیو وایلدبرین
من آو اکشن انترتینمنت
توزیع‌کنندهاستودیو وایلدبرین
پخش
شبکهٔ اصلینتفلیکس
انتشار اولیه۱۵ دسامبر، ۲۰۲۲ (۱۵ دسامبر، ۲۰۲۲)

سونیک پرایم (به انگلیسی: Sonic Prime) یک مجموعه پویانمایی سه بعدی کامپیوتری محصول آمریکا و کانادا با الهام از مجموعه بازی‌های ویدئویی سونیک خارپشت است که همچنین ششمین انیمیشن سریالی سونیک خارپشت محسوب می‌شود که توسط سگا، نتفلیکس، استودیو وایلدبرین و من آو اکشن انترتینمنت ساخته و در شبکه نتفلیکس پخش می‌شود.

فصل اول، شامل هشت قسمت، در نتفلیکس در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد. فصل دوم نیز، در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. فصل سوم در ۱ ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شد. طبق گفته این سریال در مجموع ۲۴ قسمت دارد همچنین سازندگان اعلام کردند فصل چهارم نیز در حال ساخت است و بزودی منتشر خواهد شد.

داستان[ویرایش]

در طول نبرد سونیک با دکتر اگمن، سونیک بی پروا یک تکه سنگ به نام منشور پارادوکس را نابود می‌کند که جهان را در هم می‌شکند و او و دوستانش را به ابعاد موازی می‌فرستد. سونیک به دنبال بازگرداندن جهان خود و نجات دوستانش است. او با کمک نسخه‌های جایگزین دوستانش و شدو در حین مبارزه با شورای هرچ و مرج (پنج نسخه جایگزین اگمن) است.

سونیک ابتدا به شهر نیویوک منتقل می‌شود، نسخه‌ای از آینده گرین هیل که توسط گروهی از نسخه‌های اگمن که خود را شورای آشوب می‌نامند، اداره می‌شود. آنها به دنبال گسترش قلمرو خود هستند، اما با مخالفت سونیک و نسخه‌های دیگر دوستانش مواجه می‌شوند. سونیک در حال تلاش برای بازسازی مجدد منشور و بازگرداندن دنیای خود است.

منابع[ویرایش]

سونیک پرایم در ویکی‌پدیای انگلیسی

پیوند به بیرون[ویرایش]