ستاره حلبی (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ستاره حلبی
ژانرفیلم جنایی
سازندهروان جافه
بازیگران
آهنگسازAdrian Corker
کشور سازنده
  • پادشاهی متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار سری‌ها۳
شمار قسمت‌ها۲۵
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
تهیه‌کنندهJonathan Curling[۱]
فیلم‌برداری
  • Dale McCready
  • Paul Sarossy
تدوین‌گران
  • Amy Hounsell
  • Mark Eckersley
  • Oral Norrie Ottey
  • Paulo Pandolpho
  • Ben Drury
مدت۴۳–۶۷ دقیقه
تولیدکنندهکیودوس[۲]
توزیع‌کنندهEndemol Shine UK
پخش
شبکهٔ اصلیاسکای آتلانتیک
فرمت تصویر۱۶:۹ (۱۰۸۰آی)
فرمت صداصدای استریو
انتشار اولیه۷ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-09-۰۷) –
۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۰۲۰-12-۲۴)

ستارهٔ حلبی (به انگلیسی: Tin Star) یک مجموعهٔ تلویزیونی بریتانیایی در ژانر دارم و جنایی است. خالق این اثر روان جافه است و هنرپیشگانی مانند تیم راث، جنویو اورایلی و ابیگل لاری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. ستارهٔ حلبی برای نسختین بار در ۷ سپتامبر ۲۰۱۷ در اسکای آتلانتیک به نمایش درآمد. فصل دوم این سریال در ۲۴ ژانویهٔ ۲۰۱۹ منتشر شد. فصل سوم و پایانی ستارهٔ حلبی هم در ۲۰۱۹ تولید و از دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شد.[۳]

داستان[ویرایش]

یک پلیس بریتانیایی به نام جیم ورت به اتفاق خانواده‌اش به یک شهر کوچک در حاشیهٔ کوه‌های راکی کانادا مهاجرت کرده و اکنون رئیس پلیس اینجاست. او سابقاً معتاد به الکل و مواد مخدر بوده، ولی اکنون اعتیادش را کنار گذاشته و می‌کوشید تا زندگی نرمالی را در پیش گیرد. شهر آرام و تقریباً بی‌حادثه است، ولی یک شرکت نفتی در نزدیکی آن شروع به کار می‌کند و موج کارگران و مسائل حاشیه‌ای شهر را در بر می‌گیرد. در این بین کوششهای مرموزی برای قتل جیم می‌شود. جیم نجات پیدا می‌کند ولی اکنون با یک تراژدی دردناک به همراه گذشته‌ای که پشت سر گذاشته او را گرفتار خود می‌کند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Barraclough, Leo (20 April 2016). "Tim Roth, Christina Hendricks Confirmed as Stars of Western 'Tin Star'". Variety. Retrieved 16 November 2017.
  2. Jaafar, Ali (12 April 2016). "Tim Roth & Christina Hendricks In Talks For Rowan Joffe's 'Tin Star'". Deadline.com. Retrieved 4 March 2019.
  3. Dormer, Dave (1 November 2016). "Tim Roth and Christina Hendricks in Alberta for new TV series". CBC News (به انگلیسی). Retrieved 16 November 2017.

Wikipedia contributors, "Tin Star (TV series)," Wikipedia, The Free Encyclopedia, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Tin_Star_(TV_series)&oldid=1012225217 (accessed March 23, 2021).

پیوند به بیرون[ویرایش]