سازمان کمک‌های مردمی نروژ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سازمان کمک‌های مردمی نروژ
Norsk Folkehjelp
کودکان در اردوگاه تعطیلات کمک‌های مردمی نروژ، تابستان ۱۹۴۷م. عکس: لیف ارنلوند، موزه اسلو
بنیان‌گذاری۱۹۳۹ میلادی
بنیان‌گذارتشکیلات سراسری کارگران نروژ
محل تأسیسنروژ
گونهسازمان غیرانتفاعی
هدفمبارزه علیه ظلم، فقر، توزیع ناعادلانه، نژادپرستی و تبعیض، خشونت و سوء استفاده.
ستاداسلو
مکان
  • ۱۰۰ تیم محلی در سراسر نروژ
محدودهٔ فعالیت
علاوه بر نروژ، در ۲۴ کشور جهان، در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه
رئیس هیئت مدیره
Gerd Kristiansen
شمار داوطلبان
۱۳۰۰۰ (۲۰۱۸م)

سازمان کمک‌های مردمی نروژ (نروژی: Norsk Folkehjelp) یک نهاد اجتماعی و غیرانتفاعی فعال، در زمینهٔ امداد و بهداشت است. این سازمان در سال ۱۹۳۹م، به ابتکار تشکیلات سراسری کارگران نروژ، در اسلو، بنیانگذاری شد.[۱]

اصول و اهداف سازمان[ویرایش]

فعالیت سازمان کمک‌های مردمی نروژ، بر چهار اصل استوار است: بهداشت، کار جوانان، کار اجتماعی و کار بین‌المللی. این سازمان علیه ظلم، فقر، توزیع ناعادلانه، نژادپرستی و تبعیض، خشونت و سوء استفاده مبارزه می‌کند. همچنین این سازمان برای تقویت و ترویج برابری جنسیتی، مشارکت داوطلبانه و توانایی مهارتی تلاش می‌کند.

سازمان کمک‌های مردمی نروژ، علاوه بر نروژ، در ۲۴ کشور دیگر جهان، در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه، برنامه‌های بشردوستانه ای را سازمان داده و اجرا می‌کند. این سازمان از جمله یکی از سازمانهای پیشرو در زمینهٔ مین‌روبی بشردوستانه است.

سازمان کمک‌های مردمی نروژ، در سال ۲۰۱۸م، دارای ۱۳ هزار عضو فردی بود که در بیش از ۱۰۰ تیم محلی، در سراسر نروژ، مشغول فعالیت بودند. تیم‌های محلی، خدمات امداد و نجات و بهداشت را ارائه می‌دهند، از کودکان پناهجو مراقبت می‌کنند و در ادغام اجتماعی پناهندگان و پناهجویان مشارکت دارند.
دفتر مرکزی سازمان کمک‌های مردمی نروژ، در اسلو قرار دارد. گرد کریستیانسن،[الف] مدیرکل سابق تشکیلات سراسری کارگران نروژ، از سال ۲۰۱۵م، رئیس هیئت مدیره؛ و هنریت وسترین،[ب] سیاستمدار سابق حزب سوسیالیست چپ (نروژ) از سال ۲۰۱۷م، دبیرکل سازمان کمک‌های مردمی نروژ، بوده‌اند.[۱]

یادداشت[ویرایش]

  1. Gerd Kristiansen
  2. Henriette Westhrin

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Norsk Folkehjelp – Store medisinske leksikon". Store medisinske leksikon (به نروژی بوک‌مُل). 2021-07-06. Retrieved 2022-03-25.