آرش رکنی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از رکنی، آرش)

آرش رکنی (زاده ۲۲ اسفند ۱۳۷۲) موسیقی‌دان و نوازنده پیانو ایرانی ساکن کشور آلمان است.

آرش در ایران دوره‌های ارف و پیانو را در آموزشگاه‌های موسیقی گذراند، سپس در هنرستان موسیقی تهران ادامه تحصیل داد. سپس برای ادامه تحصیل به کشور ارمنستان رفت. آرش رکنی در ادامه موفق به کسب بورسیه دانشگاه لایپزیک آلمان شد.[۱]او همراه با ارکسترهای معتبر دنیا بر روی صحنه‌های بسیاری به نواختن پیانو پرداخته و جوایز بین‌المللی متعددی را کسب کرده‌است.

جوایز بین‌المللی[ویرایش]

  • آرش رکنی در ۲ دوره مسابقات بین‌المللی گیومری در بین ۳۸ کشور مقام اول را کسب کرد.[۱][پیوند مرده]
  • در سال ۲۰۱۳ در مسابقه جهانی آرهوس در کشور دانمارک مقام جهانی به دست آورد.[نیازمند منبع]
  • در سال ۲۰۱۸ در مسابقه جهانی موسیقی یوهان سباستین باخ شهر لایپزیک آلمان مقام دوم را در رشته نوازندگی پیانو کسب کرد.[۲][۳][۴][۵]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «هنرجویان برتر». آکادمی موسیقی ثمین. ۸ شهریور ۱۳۹۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژوئن ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۸.
  2. «مقام دوم برای پیانیست ایرانی در مسابقه موسیقی لایپزیگ آلمان». بی‌بی‌سی فارسی. ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۸.
  3. «مقام دوم برای پیانیست ایرانی در مسابقه جهانی موسیقی». پرشیا دایجست. ۳۱ تیر ۱۳۹۷. دریافت‌شده در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۸.[پیوند مرده]
  4. «مقام دوم برای پیانیست ایرانی در مسابقه موسیقی لایپزیگ آلمان». گیتاران. ۱ مرداد ۱۳۹۷. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۸.
  5. «مقام دوم برای پیانیست ایرانی در مسابقه موسیقی لایپزیگ آلمان». نیک‌زی. ۳۱ تیر ۱۳۹۷. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۸.