برنده پایان بازی نفت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

برنده پایان بازی نفت: نوآوری برای سود، مشاغل و امنیت، کتابی است که در سال ۲۰۰۵ توسط آموری لووینز، کایل داتا، جاناتان کومی و ناتان جی گلاسگو نوشته شده و توسط مؤسسه راکی منتشر شده‌است. این یک تحلیل مستقل و فرضی از چهار روش برای کاهش وابستگی به نفت در ایالات متحده ارائه می‌دهد:

برنده پایان بازی نفت
نویسنده(ها)آموری لووینز
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
ناشرمؤسسه راکی
تاریخ نشر
۲۰۰۵
گونه رسانهچاپ (گالینگور و شومیز)
  • استفاده از نفت با کارایی بیشتری از طریق فناوری‌های هوشمندتری انجام می‌شود که خدمات بیشتری (و اغلب بهتر) از نفت کمتر ایجاد می‌کنند. (۱۰۲–۲۹)
  • جایگزینی برای سوخت‌های نفتی مایعات دیگر ساخته شده از زیست توده یا زباله‌ها (۱۱۱–۱۰۳)
  • جایگزینی گاز طبیعی ذخیره شده برای نفت در مواردی که قابل تعویض هستند، مانند کوره‌ها و دیگهای بخار (۱۲۲–۱۱۱)
  • جایگزینی نفت با هیدروژن حاصل از منابع غیرنفتی (۲۴۲–۲۲۸)

مشکلات و راه حل‌ها[ویرایش]

نویسندگان توضیح می‌دهند که مشکلات وابستگی به نفت قابل کنترل است و این مسئله را نشان می‌دهد که وابستگی نفت مشکلی است که دیگر نیازی به آن نداریم. راه حلهای پیشنهادی برای وابستگی به نفت سودآور است و وابستگی نفتی ایالات متحده را می‌توان با فناوری‌های اثبات شده و جذاب که ثروت ایجاد می‌کنند، باعث افزایش انتخاب و تقویت امنیت مشترک می‌شوند. نویسندگان استدلال می‌کنند که آمریکا می‌تواند جهان را به دوران پس از نفت منتقل کند و اقتصادی پر جنب و جوش ایجاد کند.

بررسی‌ها[ویرایش]

وال استریت ژورنال این کتاب را با عنوان "شاید دقیق‌ترین و مطمئناً چشمگیرترین تجزیه و تحلیل آنچه را که برای ما از نفت خارجی خواهد برد … انجام شده توسط موسسه راکی ،" یک مرکز محترم از تحقیقات سرسختانه و مبتنی بر بازار است. "[۱]

نویسنده[ویرایش]

آموری لووینز تاکنون ۲۸ کتاب و صدها مقاله منتشر کرده‌است. کار او با دریافت جایزه زیست صحیح، زندگی اولیس، نیسان، شینگو و میچل، یک بورس مک آرتور، نشان هاپولد، هشت دکترای افتخاری و هاینز، لیندبرگ، فناوری جهانی و قهرمانان جوایز سیاره شناخته شده‌است.[۲] لووینز همچنین به عنوان مشاور بسیاری از شرکت‌های فرچون ۵۰۰ شناخته شده‌است.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. «A Declaration of Energy Independence». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ آوریل ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۳۱ مه ۲۰۲۰.
  2. Hypercars, hydrogen, and the automotive transition بایگانی‌شده در ۲۰۱۳-۰۷-۰۴ توسط Wayback Machine International Journal of Vehicle Design, Vol. 35, Nos. 1/2, 2004, p. 50.
  3. Tilting at Energy Windmills بایگانی‌شده در ۲۰۰۷-۰۷-۱۴ توسط Wayback Machine The Wall Street Journal, 25 July 2005.

پیوند به بیرون[ویرایش]