بحث رده:افسانه‌ها

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

افسانه و اسطوره[ویرایش]

آیا بین افسانه و اسطوره فرق است یا می‌توان با هم ادغامشان کرد؟--سروش ☺گفت‌وگو ۱۰:۳۳, ۲۳ آوریل ۲۰۰۷ (UTC)

بنا به بحث رده:اساطیر ایرانی و بررسی‌هایم در ویکی انگلیسی افسانه را به legend و اسطوره را به mythology یا myth پیوند دادم برای رابطه بیشتر این دو آگاهان باید تصمیم گیرند. اکنون که اسطوره‌شناسی در ویکی انگلیسی زیررده‌ای از legend (همان افسانه خودمان) است.--سروش ☺گپ ۱۶:۴۲، ۹ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

درود.

در یک رشته از متن‌ها، تعریف افسانه (legend) و اسطوره (myth) را جدا می‌دانند. شاید به‌خاطر خیلی واضح نبودن فرقشان بشود در اینجا یک رده به نام «رده:افسانه و اسطوره» به‌کار برد.--ماني ۱۶:۴۶، ۹ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)
و درود بر شما:
اتفاقا در ویکی انگلیسی الگوی خُرد(ناقص) مربوطه LEGEND و MYTH است همانگونه که شما گفته‌اید ولی رده مجزا دارند. راستی موارد قرار گرفته در رده:افسانه‌های ایرانی درست هستند و نیاز به بردن برخی به اساطیر نیست؟--سروش ☺گپ ۱۶:۵۲، ۹ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)
مواردی که در رده:افسانه‌های ایرانی تا الان آمده موجوداتی هستند که در افسانه‌های ایرانی از آن‌ها نام برده شده. به نظرم می‌شود آن‌ها را در کنار مقاله‌های خود افسانه‌ها که بعداً باید اضافه شوند در این رده قرار داد. البته اگر این رده شلوغ شد می‌شود رده:موجودات افسانه‌ای ایران را از رده:افسانه‌های ایرانی جدا کرد.

پاینده باشید.--ماني ۱۷:۱۰، ۹ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

فکر می‌کنم می‌توان در زیر رده‌ای در همان رده:افسانه‌های ایرانی نهاد. شما از من آگاه‌ترید، هر گونه که صلاح می‌دانید.سروش ☺گپ ۱۷:۱۵، ۹ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)