پرش به محتوا

بحث الگو:استفاده با یادکرد منبع

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

موارد استفاده؟[ویرایش]

برای من به هیچ‌وجه روشن نیست که موارد استفاده‌ی این برچسب در کجاهاست! میشه کسی که این الگو رو به وجود آورده، توضیح بده که از آن دقیقاً در چه مواردی مجاز به استفاده هستیم؟ --Raamin ب 20:42, ۵ آوریل ۲۰۰۶ (UTC)

کاربرد این الگو را با دو سناریو برایتان بگویم بهتر است؛
شما مقاله‌ای را با استفاده از چند منبع می‌نویسید و تمام قوانین ویکی در مورد حق تکثیر و ذکر منبع و این حرفها را هم رعایت می‌کنید. کسی می‌آید و یک پاراگراف اطلاعات مغشوش یا مشکوک (یا دست کم نیازمند به وارسی) وسط متن‌های تر و تمیز شما اضافه می‌کند. حال چه باید کرد؟ برای اینکه مشخص شود این بخش از مقاله دارای منبع نیست، آن پاراگراف را با این الگو مشخص می‌کنیم.
یک سناریوی دیگر این است که چند منبع برای یک مقاله نوشته شده‌اند، اما Annotation در میان متن وجود ندارد (متن پاورقی و یادداشت ندارد). سپس شما یک جملهٔ بودار در متن مقاله می‌یابید و با این الگو مچ‌اش را می‌گیرید. واضح است؟ --شروین افشار 22:11, ۵ آوریل ۲۰۰۶ (UTC)
فکر کنم این چیزی که گفتید مربوط است به {{نیاز به ذکر منبع}}. البته من خودم برای پیش‌نیامدن اشتباه از {{مدرک}} استفاده می‌کنم که به قبلی تغییر مسیر داده می‌شود.به‌آفرید 23:15, ۵ آوریل ۲۰۰۶ (UTC)
عجب اشتباهی...--شروین افشار 07:22, ۶ آوریل ۲۰۰۶ (UTC)

شما مجاز به هرگونه استفاده (تجاری یا غیر تجاری) از این تصویر هستید به شرطی که نام صاحب اولیهٔ آن را ذکر کنید.به‌آفرید 23:15, ۵ آوریل ۲۰۰۶ (UTC)

اینجا را ببینید. کاوه ب ۱۳۸۴ (۶-۰۴-۲۰۰۶)، 14:17