باشگاه فوتبال آگویلا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آگویلا
پرونده:Club Deportivo Águila logo.svg
نام کاملباشگاه دپورتیوو آگویلا
لقب‌(ها)Aguiluchos
Emplumados
La 50+1
Negronaranjas
تاریخ بنیان‌گذاری۱۵ فوریه ۱۹۲۶؛ ۹۸ سال پیش (۱۹۲۶-15}})
زمینِ بازیورزشگاه خوان فرانسیسکو بارازا
گنجایش۱۴,۰۰۰
مدیرعاملالسالوادور خوزه الکساندر منجیوار
سرمربیآرژانتین ارنستو کورتی
لیگالسالوادور لیگ برتر السالوادور

باشگاه دپورتیوو آگویلا که معمولاً با نام آگویلا شناخته می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای اهل السالوادور است که در سان میگوئل واقع شده است. این باشگاه در حال حاضر در لیگ برتر السالوادور رقابت می‌کند.[۱]

آگویلا یکی از موفق‌ترین باشگاه‌ها در تاریخ فوتبال السالوادور است.[۲] آگویلا ۱۷ عنوان قهرمانی در لیگ برتر، ۱ قهرمانی در جام حذفی و ۱ قهرمانی جام قهرمانان کونکاکاف را به دست آورده است. قهرمانی آنها در جام قهرمانان کونکاکاف ۱۹۷۶ آنها را به دومین تیم السالوادور تبدیل کرد که عنوان کونکاکاف را به دست آورده است.

از سال ۱۹۵۶، آگویلا بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه خوان فرانسیسکو بارازا انجام می‌دهد. این ورزشگاه یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های السالوادور است.

آگویلا یکی از باشگاه‌های فوتبالی است که به طور گسترده در السالوادور مورد حمایت قرار می‌گیرد، و رقابت طولانی مدت با همسایه‌اش دراگون، معروف به دربی سان میگوئل، دارد و همچنین با باشگاه پرقدرت فاس، معروف به ال کلاسیکو، رقابت می‌کند.[۳]

افتخارات[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Raúl Recinos (2017-06-25). "Águila comenzará su pretemporada con un cuadro tranquilo". Elsalvador.com. Retrieved 2017-07-19.
  2. "Águila confirma amistoso ante Olimpia de Honduras | El Gráfico". Elgrafico.com. Archived from the original on 20 July 2017. Retrieved 2017-07-19.
  3. "Salvadoreños lucen los colores del Águila en el Camp Nou | El Gráfico". Elgrafico.com. 2017-06-30. Archived from the original on 4 July 2017. Retrieved 2017-07-19.