اون طرفیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اون طرفیا
پرونده:Wdogart.jpg
"هنر سگ سوسیسی"، یکی از چندین مجموعه‌های "اون طرف" که در ایالات متحده منتشر شده‌است، شامل یک هنرمند است که داکسهوند پوشیده شده از رنگ را روی بوم مهر می‌زند.
پدیدآورندهگری لارسون
وبگاه
وضعیت/
زمان‌بندی کنونی
Active
تاریخ آغازDecember ۳۱, ۱۹۷۹
سندیکا(ها)Chronicle Features (۱۹۸۰–۱۹۸۵)
Universal Press Syndicate (۱۹۸۵–۱۹۹۶)
ژانر(ها)Humor, satire, black comedy, avant-garde
قبلیNature's Way

اون طرفیا یا اون سمتیا کمیک تک-صفحه‌ای خلق‌شده توسط گری لارسون و روزنامه‌های زنجیره‌ای توسط کرونیکل فیچر و سپس سندیکای یونیورسال پرس، که فرار از دسامبر ۳۱، ۱۹۷۹، ۱ ژانویه، ۱۹۹۵ (وقتی که لارسون به عنوان یک کاریکاتوریست بازنشسته شد). شوخ فراواقع‌گرایی آن غالباً مبتنی‌بر موقعیت‌های ناخوشایند اجتماعی، وقایع غیرمحتمل، نگاه انسان‌انگاری به جهان، مغالطه‌های منطقی، بلایای عجیبِ قریب‌الوقوع، اشارات (غالباً پیچیده) به ضرب‌المثل‌ها یا جستجوی معنای زندگی است. استفاده مکرر لارسون از حیوانات و طبیعت در این کمیک به‌طور گسترده به سابقه وی در زیست‌شناسی نسبت داده می‌شود. اون طرفیا در نهایت توسط بیش از ۱۹۰۰ روزنامه روزانه برده‌شد، به ۱۷ زبان ترجمه شده و در تقویم‌ها، کارت‌های تبریک و ۲۳ کتاب تألیف جمع‌آوری شده و بازپخش همچنان در بسیاری از روزنامه‌ها انجام می‌شود.[۱] پس از ۲۵ سال وقفه، در ژوئیه سال ۲۰۲۰، لارسون شروع به ترسیم داستانهای مصور اون طرفیا جدیدی کرد که از طریق وب سایت رسمی این کمیک ارائه شده‌است.

لارسون برای کار در این داستان مصور با ست برای سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۸،[۲] و با جایزه روبن برای ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ شناخته شد.[۳] اون طرفیا برنده جایزه صدای طنز وبی پیپل ۲۰۲۰ در طبقه‌بندی وب شد.[۴]

جستارهای وابسته[ویرایش]

جایزه کارتون صفحه‌ای روزنامهٔ انجمن ملی کارتونی

منابع[ویرایش]

  1. "The Complete Far Side". Andrews McMeel Publishing. Archived from the original on 2008-04-30. Retrieved 2008-09-03.
  2. "NCS Awards—Newspaper Panel". National Cartoonists Society. Retrieved 2008-09-03.
  3. "The Reuben Award 1975 to present". National Cartoonists Society. Archived from the original on 28 June 2011. Retrieved 2008-09-03.
  4. Kastrenakes, Jacob (20 May 2020). "Here are all the winners of the 2020 Webby Awards". The Verge (به انگلیسی). Retrieved 22 May 2020.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]