الگو:پرش به پایین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


توضیحات الگو[نمایش] [ویرایش] [تاریخچه] [پاکسازی]

استفاده[ویرایش]

اگر عبارت {{پرش به پایین}} را در صفحه‌های بحثی که ممکن است بسیار طولانی شوند قرار دهید، یک جعبهٔ معلق کوچک با پیوندهای «پرش به پایین صفحه/پرش به جعبه محتویات» در گوشهٔ بالا سمت چپ نمایش خواهد یافت.

برای این که جعبه تنها حاوی پیوند «پرش به پایین» باشد و پیوند «پرش به جعبه محتویات» در آن نمایش نیابد، از عبارت {{پرش به پایین|notoc=yes}} استفاده کنید.

این جعبه معمولاً درست زیر خط زیرین عنوان صفحه و در ارتفاعی برابر با جایی ظاهر می‌شود که عبارت «از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد» در آن نمایش داده می‌شود. این ویژگی به‌طور عمدی در این الگو ایجاد شده‌است زیرا جای آن ابتدا در بالاترین نقطهٔ صفحه بود و جعبه دقیقاً هم‌راستا با عنوان صفحه قرار می‌گرفت. مشکل با این نحوهٔ قرارگیری این است که در صفحه‌هایی با عنوان طولانی، جعبه روی عنوان را می‌پوشاند. اگر صفحه‌ای که این الگو در آن استفاده شده دارای عنوانی «بسیار» کوتا (کمتر از ۲۰ نویسه شامل هرگونه پیشوند مانند «ویکی‌پدیا:») بود، و استفاده از این جعبه در خطی هم‌راستا با عنوان صفحه، متناسب به‌نظر می‌رسید، می‌توانید از عبارت {{پرش به پایین|force=yes}} استفاده کنید که جعبه را ارتفاعی مساوی با عنوان صفحه قرار می‌دهد. لطفاً تا پیش از کسب اطمینان از نمایش درست صفحه و عدم پوشانده‌شدن عنوان توسط جعبه، از پارامتر |force=yes استفاده نکنید.

جستارهای وابسته[ویرایش]