اخبار مصور پلیس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اخبار مصور پلیس
تصویری از صفحهٔ نخست روزنامه مربوط به سال ۱۸۷۱ که ماجرای قتل اِلتام را به تصویر می‌کشد.
نوعروزنامه هفتگی
قطعروزنامه نیم‌قطع
بنیان‌گذاری۱۸۶۴
توقف انتشار۱۹۳۸
دفتر مرکزیلندن
اخبار مصور پلیس در نسخه ۱۵ سپتامبر ۱۸۸۸ کشف جسد آنی چپمن دومین قربانی جک قاتل را به تصویر می‌کشد.

اخبار مصور پلیس (انگلیسی: The Illustrated Police News) یک روزنامه هفتگی مصور و یکی از نخستین روزنامه‌های نیم‌قطع بریتانیا بود که گزارش‌ها و تصاویر هیجان‌انگیز و ملودرام از قتل‌ها و اعدام‌ها را منتشر می‌کرد و بازماندهٔ مستقیم برگه‌های اعدام قرن هجدهم محسوب می‌شد.

این روزنامه نخستین بار در ۱۸۶۴ منتشر شد و الهام‌گرفته از اخبار مصور لندن بود که از سال ۱۸۴۲ منتشر می‌شد و ثابت کرد روزنامه‌های مصور از فروش بالایی برخوردارند. استانداردهای تصویرسازی و لحن این روزنامه یادآور نشریه قبلی، گاهنامهٔ نیوگیت و همچنین مجموعهٔ معروف «پنی مخوف» بود. این روزنامه در جریان قتل‌های جک قاتل در سال ۱۸۸۸، به خاطر لحن و برخورد احساساتی‌اش با آن واقعه شهرت یافت.

اخبار مصور پلیس در اواخر قرن بیستم، مقالات متعددی را در مورد «مسئله مهاجرت بیگانگان» منتشر کرد که نگرش‌های بیگانه‌هراسی و بدگمانی را در میان خوانندگانش که عمدتاً از طبقه کارگر بودند، ترویج داد. انتشار این روزنامه از سال ۱۹۳۸ متوقف شد.

در فرهنگ عامه[ویرایش]

در فیلم شرلوک هولمز: بازی سایه‌ها محصول ۲۰۱۱ صحنه‌هایی وجود دارد که در آن شخصیت‌های فیلم در حال خواندن نسخه‌هایی از اخبار پلیس مصور هستند.


منابع[ویرایش]