آستانه هفده‌سالگی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آستانه هفده‌سالگی
کارگردانکلی فرمون کریگ
تهیه‌کنندهجیمز ال. بروکس
ریچارد ساکای
کلی فرمون کریگ
نویسندهکلی فرمون کریگ
بازیگرانهیلی استاینفلد
هالی لو ریچاردسون
بلیک جنر
وودی هرلسون
کیرا سجویک
موسیقیآتلی اورواشون
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاس‌تی‌ایکس انترتینمنت
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-0۹-۱۸) (TIFF)
  • ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-۱۱-۱۸) (ایالات متحدهٔ آمریکا)
مدت زمان
۱۰۴ دقیقه
کشورایالات متحدهٔ آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۹ میلیون دلار
فروش گیشه۱۸٫۸ میلیون دلار

آستانهٔ هفده‌سالگی (به انگلیسی: The Edge of Seventeen) یک فیلم داستان بلوغ کمدی-درام آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی کلی فرمون کریگ است. از بازیگران آن می‌توان به هیلی استاینفلد، هالی لو ریچاردسون، بلیک جنر، وودی هارلسون و کیرا سجویک اشاره کرد. تصویربرداری فیلم از ۲۱ اکتبر، تا ۳ دسامبر ۲۰۱۵ در ونکوور، کانادا انجام شد.

اولین نمایش آستانهٔ هفده‌سالگی در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶ در طی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو بود و سپس در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ در ایالات متحدهٔ آمریکا اکران شد.

داستان[ویرایش]

نادین فرانکلین (هیلی استاینفلد) ۱۷ساله، با شتاب وارد کلاس معلم تاریخش (وودی هارلسون) می‌شود و به او می‌گوید که می‌خواهد خودش را بکُشد. سپس به صحبت دربارهٔ وقایعی می‌پردازد که تا حالا برایش رخ داده‌است و….

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

نویسنده/کارگردان کلی فرمون کریگ یک کپی از فیلم‌نامه را برای جیمز ال. بروکس فرستاد، با این امید که بروکس تهیه‌کنندگی کار را بر عهده بگیرد. کریگ به خاطر می‌آورَد، «من یک نسخهٔ مشخص از این فیلم را نوشتم، و یک طرفدار سرسخت جین برای سال‌های سال بودم. او لانگ شات دیوانه‌کننده‌ای بود که من ابتدا گرفته بودم! و کسی بود که هرگز فکر نمی‌کردم با او کار کنم. اما من متن نمایش‌نامه را برای او فرستادم و او پروژه را قبول کرد.»[۱] آستانهٔ هفده‌سالگی اولین کارگردانی کریگ است. او همچنین تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده گرفت.

در ۴ اوت ۲۰۱۵، هیلی استاینفلد برای بازی به‌عنوان نقش اول انتخاب شد، در حالی که ریچارد ساکای نیز به‌عنوان یکی از تهیه‌کننده‌ها اضافه شد. در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ وودی هرلسون و کیرا سجویک به بازیگران فیلم پیوستند.

منابع[ویرایش]

  1. «James L. Brooks and Kelly Fremon Craig on The Edge of Seventeen» (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۸-۰۵.

پیوند به بیرون[ویرایش]