طلا اش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
طلا اش

طلا در سال 2022
نام اصلی طلایه اشرفی
زمینه فعالیت بازیگری
تولد ۲۴ ژوئیهٔ ۱۹۸۴ ‏(۳۹ سال)
ایران
محل زندگی امریکا
ملیت ایرانی
نام(های)
دیگر
طلا اش
پیشه هنرپیشه
سال‌های فعالیت ۲۰۰۸ تا کنون
وبگاه رسمی https://m.imdb.com/name/nm2660442/

طلایه اشرفی[۱](زادهٔ ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۴) مشهور به طلا اش، هنرپیشه ایرانی مقیم آمریکا می‌باشد که در نقش زاری تزاری در سریال افسانه‌های فردا شناخته شده‌است.

اوایل زندگی[ویرایش]

طلا اش در روز ۲ مرداد ۱۳۶۳ (برابر با ۲۴ ژوییه ۱۹۸۴) در تهران چشم به جهان گشود. نام کامل او «طلایه اشرفی» است. این نام از شاهنامه فردوسی برگرفته شده و به معنای پیشگام است. وقتی طلا ۹ ماهه بود، خانواده‌اش از ایران به آمریکا مهاجرت کردند و او در پاول اوهایو رشد کرد. میل و علاقه طلا به بازیگری چنان زیاد بود که در نمایش‌های دبیرستان هم به‌عنوان بازیگر و هم بعنوان کارگردان حضور داشت.

طلا مدرک کارشناسی هنرهای زیبا رو از دانشگاه تئاتر بوستون را دریافت کرد. طلا همچنین در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن و تئاتر بداهه آپرایت سیتیزن در نیویورک تعلیم دید.

فعالیت هنری[ویرایش]

طلا اش فعالیتش را در سال ۲۰۰۸ با فیلم انتظار در پکن آغاز کرد. وی به عنوان بازیگر مهمان در سریال نظم و قانون به کارش ادامه داد و در سریال ادیسه آمریکایی نقش ایفا کرد. در سال ۲۰۱۷ وی بعنوان بازیگر اصلی به فصل سوم سریال افسانه‌های فردا پیوست[۲][۳]و عهده‌دار نقش زاری توماز شد. ایفای نقش وی با استقبال منتقدان و طرفداران مواجه شد.[۴][۵][۶]

منابع[ویرایش]

  1. https://twitter.com/talaashe
  2. "'Legends of Tomorrow' star Tala Ashe previews new addition to team" (به انگلیسی). EW.com. Retrieved 2018-03-21.
  3. Pedersen، Erik (۲۰۱۷-۰۶-۰۶). «Tala Ashe Joins 'DC's Legends Of Tomorrow' As Muslim-American Hackivist-Superhero» (به انگلیسی). Deadline. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۳-۲۱.
  4. "Superhero Insider: Tala Ashe shines in 'Legends of Tomorrow' time loop episode" (به انگلیسی). EW.com. Retrieved 2018-03-21.
  5. Sava، Oliver. «Legends Of Tomorrow channels "Hedgehog Day" for an excellent time loop story» (به انگلیسی). The A.V. Club. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۳-۲۱.
  6. «Performers of the Month - February Voting *RESULTS*». SpoilerTV. ۲۰۱۸-۰۳-۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۳-۲۱.

پیوند به بیرون[ویرایش]