کیلی بلو بوک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کیلی بلو بوک
نوعشرکت تابعه of Cox Automotive
صنعتInformation services, E-commerce software, Automotive
بنا نهاده۱۹۱۸؛ ۱۰۶ سال پیش (۱۹۱۸-خطا: زمان نامعتبر}}) (as The Kelley Kar Company)
۱۹۲۶؛ ۹۸ سال پیش (۱۹۲۶-خطا: زمان نامعتبر}}) (as Kelley Blue Book)
بنیانگذارانLes Kelley
دفتر مرکزیارواین، کالیفرنیا، U.S.
افراد کلیدیLes Kelley, Founder
Buster Kelley
Steve Lind, President[۱]
مادرCox Automotive[۲]
وبگاه

کیلی بلو بوک (انگلیسی: Kelley Blue Book) یک شرکت تحقیقاتی و ارزیابی خودرو مستقر در ارواین، کالیفرنیا است که هم توسط مصرف‌کنندگان و هم صنعت خودرو به رسمیت شناخته شده‌است. این شرکت متعلق به شرکت کاکس است.

تاریخچه[ویرایش]

این شرکت به عنوان شرکت Kelley Kar توسط Les Kelley در سال ۱۹۱۸ تأسیس شد. Kelley شرکت را با سه مدل فورد مدل تی آغاز کرد. برادر کوچکتر او، باستر، با کلی به عنوان یک پسر بچه کار می‌کرد. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از نمایندگی، کلی اولین کتاب آبی شرکت را در سال ۱۹۲۶ منتشر کرد که به یک راهنمای استاندارد در تجارت خودرو در تعیین ارزش خودرو تبدیل شد. Kelley Blue Book در سال ۱۹۲۶ تشکیل شد و خانواده Kelley به تجارت نمایندگی خود در کالیفرنیای جنوبی برای چندین دهه ادامه دادند. در دهه ۱۹۶۰، شرکت از یک نمایندگی خودرو به یک ناشر تخصصی نقل مکان کرد و بر تولید راهنمای قیمت خودرو خود تمرکز کرد. راهنمای کتاب Kelley Blue اولین انتشاراتی بود که از مسافت پیموده شده برای تعیین ارزش خودرو استفاده کرد.

منابع[ویرایش]

  1. Christopher Seward (5 August 2014). "New presidents named for AutoTrader.com, Kelley Blue Book". AJC.com. Retrieved 21 September 2014.
  2. Fred Meier (21 August 2014). "Cox creates wholesale, retail auto sales giant". USA Today. Retrieved 21 September 2014.