کیانا لده

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کیانا لده
کیانا لده
کیانا لده در سال ۲۰۲۳
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدکیانا لده براون
زاده۳ آوریل ۱۹۹۷ ‏(۲۷ سال)
فنیکس، آریزونا، ایالات متحده
ژانر
پیشه(ها)
  • خواننده
  • ترانه‌سرا
  • نوازنده کیبورد
  • بازیگر
ساز(ها)
  • آواز
  • پیانو
سال‌های فعالیت۲۰۱۱– تاکنون
ناشر(ان)
عضو پیشینِ
وبگاه

کیانا لده براون (زاده ۳ آوریل ۱۹۹۷) یک خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و پیانیست آمریکایی است که در حال حاضر در لس آنجلس، کالیفرنیا ساکن است. او در فصل دوم سریال ترسناک جیغ از ام‌تی‌وی در نقش زوئی وان بازی کرد. لده همچنین در سریال اصلی همه چیز درباره واشینگتن نتفلیکس در نقش ورونیکا واشینگتن بازی کرد. اولین آلبوم کیانا، کیکی، در ۳ آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد.

کیانا لده براون در حومه فینیکس، آریزونا به دنیا آمد. پدرش از تبار آفریقایی آمریکایی و بومی آمریکایی است، در حالی که مادرش نیمه سفیدپوست و نیمه اسپانیایی‌تبار مکزیکی-آمریکایی[۳] است.[۴][۵][۶] لده در دوران نوزادی بلافاصله پس از یادگیری الفبا شروع به خواندن آن کرد و در سن ۳ سالگی با دریافت اولین دستگاه کارائوکه خود شروع به اجرا کرد. در کودکی، لده شروع به اجرای منظم نمایشنامه‌های مدرسه و مسابقات زیبایی در حالی که در کلاس‌های صدا و مطالعه پیانو می‌گذراند، کرد.[۷] او مرتباً به خاطر آواز خواندن از کلاس اخراج می‌شد و باعث می‌شد مادرش او را در یک مدرسه هنرهای نمایشی ثبت نام کند تا بتواند از استعدادش به خوبی استفاده کند.[۸] او در دبیرستان مونتین پوینت تحصیل کرد.[۷]

منابع[ویرایش]

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام BB-Bonfyre-emerging وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Kiana Ledé on Apple Music". Apple Music. Retrieved January 21, 2021.
  3. "How I Stopped Hiding Behind Makeup & Found the Real Me".
  4. "I'm watching Kiana Ledé at Ones to Watch!".
  5. "Kiana Ledé Opens up About 'Life-Changing' Album and Her Mixed Race Identity".
  6. "NEXT: Intent on Impact, Kiana Lede is Ready to Leave Her Mark". December 14, 2018.
  7. ۷٫۰ ۷٫۱ Burnsilver, Glenn (August 9, 2012). "Kiana Brown Wants to Be a "Normal" Star بایگانی‌شده در ۲۳ آوریل ۲۰۱۵ توسط Wayback Machine" Phoenix New Times.
  8. "Kiana Ledé Sings Ex And Talks About Her Acting Career And Upbringing With Mina SayWhat". YouTube. November 6, 2018.