پوگن پل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پوگن پل
نوعشرکت مسئولیت محدود
صنعتکابینت آشپزخانه / luxury kitchen cabinets
بنا نهاده۱۸۹۲
دفتر مرکزیهرفرد، آلمان
افراد کلیدیPatrick Heinen / Managing Director
محصولاتkitchen cabinets
تعداد کارکنان۵۰0 (2012)
مادرADCURAM Group AG
وبگاه
کابینت آشپزخانه

پوگن پل Poggenpohl نام آشنای صنعت مبلمان و محصولی از کشور آلمان است. این کارخانه توسط فردمیر پوگن پل در شهر هرفورد آلمان و در سال ۱۸۹۱ میلادی پایه‌گذاری کرد.

کارخانه پوگن پل اما توسط والتر لودویک WALTER LUDEWIG دومین مدیرعامل کارخانه پوگن پل به بیش از یک تولیدکننده کابینت و یک برند مطرح جهانی تبدیل شد و کار به جایی رسید که بسیاری افراد آشپزخانه را به نام پوگن پل می‌شناسند.

پوگن پل مانند هر برند آلمانی دیگر نشانی از کیفیت، دوام و اعتماد دارد و البته شاخص تر از بسیاری از آن‌ها در کنار برندهایی مثل مایباخ، پورشه و مرسدس بنز سهم بسزایی در ساختن برند بزرگتر Made in Germany داشته‌اند.

طراحی آلمانی شاخصه اصلی طراحی آشپزخانه‌های پوگن پل در طول ۱۲۵سال گذشته بوده‌است. طراحی از جنس دوام و ماندگاری که به تغییر سلیقه روزانه یا ماهانه یا سالانه، تغییر شکل نمی‌دهد و همواره با پیشنهادهایی بدون زمان و عملکردی سال‌های سال درست و بروز و بجا به نظر می‌رسد.

پوگن پل نشانی از کیفیت و اصالت دارد و نامی آشنا برای معماران ایرانی است که در سال‌های دهه ۵۰ در کارهای معماری خود که عمدتاً برگرفته از مکتب مدرنیسم بود از محصولات آن استفاده می‌کردند، محصولاتی که هنوز در برخی خانه‌های ویلایی به بادگار مانده از دهه ۵۰ سرحال و سرزنده دیده می‌شود.

طراحی کابینت به صورت جزیره و اجرای نخستین کابینت با در رنگی و ساخت نخستین کابینت با دستگیره مخفی برای برای اولین بار به نام پوگن پل ثبت شده‌است و مسیر معرفی محصولات جدید برای این برند از زمان تأسیس تا اکنون با معرفی طراحی MODO و INTEGRATION و SEGMENTO تا طراحی کابینت P7340 و P7350 با طراحی گروه پورشه در سال ۲۰۰۷ و انتخاب شدن پوگن پل به عنوان چهارمین برند لوکس آلمان به صورت یک رویه بدون تغییر درآمده است.

همکاری با طراحان برجسته ای چون ژورژ پنسی Jorge Pensi اسپانیایی و هادی تهرانی Hadi Tehrani ایرانی الاصل که در دنیا و به ویژه در کشور آلمان از شهرت بالایی برخوردار است قبل و بعد از همکاری گروه طراحی پورشه محصولات زیبایی را تقدیم بازار آشپزخانه‌های لوکس دنیا کرده‌است.

پوگن پل تنها یک کابینت خوب نیست بلکه یک فرهنگ است فرهنگی که اصالت و کیفیت را به رخ می‌کشد. پوگن پل به لذت آشپزی بها می‌دهد به عملکرد هویت می‌بخشد و هرگز کهنه نمی‌شود و این شاخصه اصلی محصول آلمانی است.

طراحی پوگن پل از پلان شروع نمی‌شود بلکه از آشپزی شروع می‌شود از خانواده رنگ می‌گیرد. طراحی در پوگن پل با زندگی آغاز می‌شود و هر زندگی داستان خود را دارد پس هر آشپزخانه ماجرایی جداگانه است.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]