نمونه‌گیری از پرزهای جفتی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Raamin (بحث | مشارکت‌ها)
Raamin (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
{{بدون منبع}}
'''نمونه گیری از پرزهای جفتی'''یا Chorionic villus sampling (CVS)که به منظور تشخیص ژنتیکی در دوران جنینی انجام می گیرد. در این روش پرزهای کوریونی از جفت گرفته می شود و بررسی کروموزومی بر روی آن انجام می گیرد.برتری ویژه این شیوه در مقایسه باآمنیوسنتز آن است که امکان انجام آن در سه ماهه اول بارداری امکان پذیر است حال آنکه [[آمنیوسنتز]] معمولا در سه ماهه دوم بارداری انجام می گیرد.
'''نمونه گیری از پرزهای جفتی'''یا Chorionic villus sampling (CVS){{چر}} که به منظور تشخیص ژنتیکی در دوران جنینی انجام می گیرد. در این روش پرزهای کوریونی از جفت گرفته می شود و بررسی کروموزومی بر روی آن انجام می گیرد.برتری ویژه این شیوه در مقایسه باآمنیوسنتز آن است که امکان انجام آن در سه ماهه اول بارداری امکان پذیر است حال آنکه [[آمنیوسنتز]] معمولا در سه ماهه دوم بارداری انجام می گیرد.

نسخهٔ ‏۱۹ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۱:۰۲

نمونه گیری از پرزهای جفتییا Chorionic villus sampling (CVS)‎ که به منظور تشخیص ژنتیکی در دوران جنینی انجام می گیرد. در این روش پرزهای کوریونی از جفت گرفته می شود و بررسی کروموزومی بر روی آن انجام می گیرد.برتری ویژه این شیوه در مقایسه باآمنیوسنتز آن است که امکان انجام آن در سه ماهه اول بارداری امکان پذیر است حال آنکه آمنیوسنتز معمولا در سه ماهه دوم بارداری انجام می گیرد.