فتیش: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۱: خط ۱:
فتیش fetish به معنای صنم و بت است و اغلب با عبارت fetish worship که به معنای بت پرستی میباشد در مسائل فرا جنسی و parasex و paraphilia مورد آنالیز واقع میگردد .
فتیش fetish به معنای صنم و بت است و اغلب با عبارت fetish worship که به معنای بت پرستی میباشد در مسائل فرا جنسی و parasex و paraphilia مورد آنالیز واقع میگردد .
فتیش غالبا در بردگی و پرستش خانمهای زیبا نمایان میشود که در اکثر موارد فرد پرستنده آقا و فرد ستوده شده خانم میباشد . که در bdsm برده که اغلب آقا است (slave ) هر گونه دستوری که اربابش که اغلب خانم است (mistress) بدهد اطاعت میکند . تا آنجا که در برخی موارد حتی اگر اربابش دستور بدهد بمیر ، اطاعت میکند .
فتیش غالبا در بردگی و پرستش خانمهای زیبا نمایان میشود که در اکثر موارد فرد پرستنده آقا و فرد ستوده شده خانم میباشد . که در bdsm برده که اغلب آقا است (slave ) هر گونه دستوری که اربابش که اغلب خانم است (mistress) بدهد اطاعت میکند . تا آنجا که در برخی موارد حتی اگر اربابش دستور بدهد بمیر ، اطاعت میکند .روانشناسان تحقیقات فراوانی راجع به فتیش انجام داده اند که آیا علت بردگی برای خانمهای زیبا
ناشی از مازوخیسم است ؟ آیا ناشی از سادیسم فیلیا است ؟آیا ناشی از ظهور و حضور کرنش و خضوع و خشوع به ناحیه میل جنسی میباشد ؟
آیا ناشی از فتیشیسم و یادگار خواهی و پارافیلیا و پدوفیلیا و پارافمینیسم است ؟
آیا ناشی از غلبه هورمون استروژن بر هورمون تستسترون در فرد است ؟
تحقیقات بیانگر این حقیقت بودند
که هورمون تستسترون
هورمون غالب و مردانگی و خشونت
میباشد و هورمون استروژن هورمون
مغلوب و زنانگی و لطافت میباشد
و از آنجا که هر دو هورمون در
هم آقایان و هم خانمها وجود دارد
ولی هورمون مردانگی بیشتر از
هورمون زنانگی در مردان است
و هورمون زنانگی بیشتر از هورمون
مردانگی در زنان است .

نسخهٔ ‏۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۴۳

فتیش fetish به معنای صنم و بت است و اغلب با عبارت fetish worship که به معنای بت پرستی میباشد در مسائل فرا جنسی و parasex و paraphilia مورد آنالیز واقع میگردد . فتیش غالبا در بردگی و پرستش خانمهای زیبا نمایان میشود که در اکثر موارد فرد پرستنده آقا و فرد ستوده شده خانم میباشد . که در bdsm برده که اغلب آقا است (slave ) هر گونه دستوری که اربابش که اغلب خانم است (mistress) بدهد اطاعت میکند . تا آنجا که در برخی موارد حتی اگر اربابش دستور بدهد بمیر ، اطاعت میکند .روانشناسان تحقیقات فراوانی راجع به فتیش انجام داده اند که آیا علت بردگی برای خانمهای زیبا ناشی از مازوخیسم است ؟ آیا ناشی از سادیسم فیلیا است ؟آیا ناشی از ظهور و حضور کرنش و خضوع و خشوع به ناحیه میل جنسی میباشد ؟ آیا ناشی از فتیشیسم و یادگار خواهی و پارافیلیا و پدوفیلیا و پارافمینیسم است ؟ آیا ناشی از غلبه هورمون استروژن بر هورمون تستسترون در فرد است ؟ تحقیقات بیانگر این حقیقت بودند که هورمون تستسترون هورمون غالب و مردانگی و خشونت میباشد و هورمون استروژن هورمون مغلوب و زنانگی و لطافت میباشد و از آنجا که هر دو هورمون در هم آقایان و هم خانمها وجود دارد ولی هورمون مردانگی بیشتر از هورمون زنانگی در مردان است و هورمون زنانگی بیشتر از هورمون مردانگی در زنان است .