گاوصندوق: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Khmirzaei (بحث | مشارکت‌ها)
برچسب: برگردانده‌شده
به نسخهٔ 30586778 از Mpj7 (بحث) برگردانده شد: منبع؟ (توینکل)
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۳: خط ۳:


قدمت نخستین نمونه اختراع صندوق امن به قرن سیزدهم پیش از میلاد برمی‌گردد که در مقبره فرعون [[رامسس دوم]] پیدا شده و از چوب ساخته شده و در آن از یک سیستم قفل شبیه به قفل مجهز به پین مدرن استفاده شده بوده است.<ref>{{cite web |url=https://www.insafe.com/blog/history-of-safes/ |title=The History of Safes |website=Insafe International Limited |access-date=2020-06-30}}</ref>
قدمت نخستین نمونه اختراع صندوق امن به قرن سیزدهم پیش از میلاد برمی‌گردد که در مقبره فرعون [[رامسس دوم]] پیدا شده و از چوب ساخته شده و در آن از یک سیستم قفل شبیه به قفل مجهز به پین مدرن استفاده شده بوده است.<ref>{{cite web |url=https://www.insafe.com/blog/history-of-safes/ |title=The History of Safes |website=Insafe International Limited |access-date=2020-06-30}}</ref>

== گاوصندوق خانگی ==
معمولا یکی از اهداف خریداری گاوصندوق خانگی محافظت از آن در برابر حرارت یا همان آتش می باشد. برای بهینه شدن نگهداری گاو صندوق در برابر آتش می توان برخی توصیه را در این رابطه عنوان داشت که علاوه بر کیفیت ساخت گاوصندوق می توان از آن ها نیز استفاده نمود. اولین راه حل برای بهینه سازی میزان کیفیت گاوصندوق خانگی در برابر اتش این است که بهتر است آن را در طبقه همکف و یا سطح ساختمان نگهداری ننمایید، زیرا علاوه بر مزایای دیگر این کار، همین در سطح بودن گاوصندوق می تواند در صورت بروز آتش سوزی باعث در معرض حرارت بیشتر قرار گرفتن آن گردد.

===ویژگی های گاوصندوق خانگی===

1. یکی از مناسب ترین مدل از گاوصندوق هایی محسوب می گردد که می توانند به بهترین شکل ممکن از دارایی ها و اقلام ارزشمند شما نگهداری نمایند.

2. نوع طراحی و ساختار بدنه آن ها به صورتی می باشد که می توانند بهترین وسیله ممکن برای نگهداری از جواهرات و سنگ های گران بهای شما نامیده گردند.

3. دارای دو مدل دسترسی می باشند، هم می توان به وسیله کلید دستی آن را باز و بسته کرد و هم می توان بوسیله قفل دیجیتال درب را باز و بسته کرد.

4. در قسمت قفل و درب خارجی آن از لایه های ضخیمی از جنس فولاد تشکیل شده است؛ نوع این جنس بسیار مستحکم و قوی می باشد و تا حدودی نیز به وسیله موادی دیگر ارتقا نیز می یابند.

== گاوصندوق آسانسوری==
به علت حساسیت گاوصندق آسانسوری و نوع شغلی صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از این محصول دارند، بحث امنیت آن در درجه اول اهمیت قرار خواهد گرفت. یکی از جوانب امنیتی گاوصندوق آسانسوری دقیقا همین خاصیت آسانسور بودن آن ها است. این گاوصندوق ها هم ضریب امنیتی بالایی خواهند داشت، و هم این که می توانند پایین رفته و در جایی پنهان شوند، میزان امنیتی آن ها نیز بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
===ساختار گاوصندوق آسانسوری===
این مدل از گاوصندوق ها دارای بدنه ای بسیار محکم و با دوام می باشند، در طراحی و تولید گاوصندوق اسانسوری ابتدا لایه بیرونی برای آن طراحی و ساخته می شود که در واقع همان بخش آسانسور گاوصندوق خواهد بود و گاوصندوق در داخل این چهارچوب بالا و پایین خواهد رفت. پس از آن نوبت به بدنه گاو صندوق خواهد رسید، گاوصندوق ها همیشه از پنج جهت برخورار می باشند، علت اینکه به جهای شش جهت در جهان سه بعدی امروزی دارای پنج جهت می باشند، این نکته می باشد که یک جهت دیگر که همان جهت ششم است در واقع محل قرار گیری درب گاو صندوق خواهد بود.
==گاوصندوق آسانسوری برای طلافروشی==
مشتری مستقیم این نوع از گاوصندوق ها همیشه یا بهتر بگوییم در اکثر اوقات طلافروشی ها محسوب می گردند. مزیت این مدل از گاوصندوق آسانسوری علارغم ایمنی و سادگی و سهولت در حرکت، این است که وسائل دفتر کاری وی که همان طلاهای وی نیز باشند، می توانند با فشردن یک دکمه جابجا گردند، به ایاغن ترتیب دیگر هر روز نیازی نخواهند داشت تا ویترین خود را جمع کرده و با دقت در داخل گاوصندوق دائمی خود که در اکثر اوقات دیواری نیز می باشد قرار دهند. البته سایر مشاغل نیز می توانند از این مدل از گاوصندوق ها بهره بگیرند، از جمله این مشل می توان به ساعت فروشی ها، عتیقه فروشی ها و غیره و غیره نیز اشاره نمود.

==گاوصندوق هتلی==
این گاوصندوق دارای ابعاد جمع و جور و قابلیت قرار گرفتن زیر میز می باشد. همچنین ابعاد سطح مقطع داخلی این گاوصندوق به گونه ای طراحی شده است که کاغذ a4 بدون نیاز به تا خوردن در کف گاوصندوق قرار می گیرد.این نوع گاوصندوقها دو جداره و نسوز می باشندکه فضای بین دو جداره خارجی و داخلی با بتن پرشده است وجود بتن و فرم دیواره ها و کلاف ها اجازه نفوذ حرارت را به داخل نمی دهد.

==گاوصندوق اداری==
گاو صندوق اداری در صورتی که کار شما به صورتی است که با پول نقد به میزان زیادی سر و کار دارید در این صورت قطع با مشکلات امنیتی دست به گریبان خواهید بود به همین علت گاو صندوق اداری می تواند بهترین وسیله جهت برطرف سازی نیاز های شما قلمداد گردد

== گاوصندوق بانکی==
بانک ها محلی هستند که در آن جا مردم پول نقد و اوراق بهادار خود را در آن جا نگهداری می نماینند. به طور سنتی، سارقان همیشه عادت دارند تا به مکان هایی که در آن جا پول نقد بیشتر است، تمایل بیشتری برای سرقت کردن داشته باشند، همین عامل سبب شده است تا بانک ها تبدیل به هدفی اولیه برای آن ها تبدیل گردد.
بهترین وسیله جهت تامین امنیت در بانک ها، که تقریبا نیز همگی بر ان اتفاق نظر داریم، گاوصندوق بانکی می باشد، گاو صندوق های بانکی به دلیل ضریب امنیتی بالا و خوش ساختی و همچنین تمهیداتی که برای نصب و قرار دادن آن در بانک در نظر گرفته می شود را باید یکی از با امنیت ترین وسائل حال حاضر جهان نامید.

==گاوصندوق اسلحه==
یکی از رایج ترین انواع گاو صندوق ها در جهان امروزی گاوصندوق های مخصوص نگهداری اسلحه می باشند، گاوصندوق های نگهداری اسلحه از جمله بهترین و کامل ترین و در عین حال پر مشتری ترین مدل های گاو صندوق در سرتاسر جهان به شمار می روند. معمولا در کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا به دلیل وجود اسلحه فروشی ها و کثرت آن ها در شهرهای مختلف، میزان سرقت از این کالای گران بها زیاد بوده و این دست از کسب و کار ها به شدت نیازمند استفاده از گاو صندوق هایی مخصوص کار خود می باشند.


== نگارخانه ==
== نگارخانه ==

نسخهٔ ‏۳۰ دسامبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۹:۲۵

گاوصندوقی خانگی که قابل جابجایی است. این گونه گاوصندوق‌ها معمولاً برای محافظت از اشیا در برابر آتش استفاده می‌شوند.

گاوصندوق صندوق یا قفسه‌ای محکم، فلزی و نسوز با قفلی پیچیده برای نگه داشتن پول یا اشیا با ارزش است.[۱][۲]

قدمت نخستین نمونه اختراع صندوق امن به قرن سیزدهم پیش از میلاد برمی‌گردد که در مقبره فرعون رامسس دوم پیدا شده و از چوب ساخته شده و در آن از یک سیستم قفل شبیه به قفل مجهز به پین مدرن استفاده شده بوده است.[۳]

نگارخانه

جستارهای وابسته

منابع

  1. http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/us/definition/english/safe_2
  2. http://www.oxforddictionaries.com/us/definition/american_english/safe
  3. "The History of Safes". Insafe International Limited. Retrieved 2020-06-30.

پیوند به بیرون