باباپنجعلی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۷: خط ۷:


== زندگی ==
== زندگی ==
پنجعلی معمولی با لیلا جویباری ازدواج کرده و از او سه فرزند به نام های تقی، [[نقی معمولی|نقی]] و فهیمه دارد. [[بهبود فریبا|بهبود]] داماد، [[هما سعادت|هما]] و جمیله عروس وی می‌باشد. او دچار بیماری آلزایمر شد و همه فکر کردن او مرده ولی به خرمشهر رفته بود تا پدرش را ببیند و دوباره به خانه برگشت.
پنجعلی معمولی با لیلا جویباری ازدواج کرده و از او سه فرزند به نام های تقی، [[نقی معمولی|نقی]] و فهیمه دارد. [[بهبود فریبا|بهبود]] داماد، [[هما سعادت|هما]] و جمیله عروس وی می‌باشد. او دچار بیماری آلزایمر شد و مرد.


== تکیه کلام ==
== تکیه کلام ==

نسخهٔ ‏۱۲ نوامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۳۳

پنجعلی معمولی
شخصیت پایتخت (مجموعه تلویزیونی)
بابا پنجعلی در پایتخت ۳
اطلاعاتِ درون‌داستانی
جنسیتمرد
خانوادهمعمولی
همسرلیلا جویباری،زلیخا
ملیتایرانی

پنجعلی معمولی معروف به بابا پنجعلی(متولد ۱۳۲۰-در گذشته ۱۳۹۷) نام شخصیت داستانی و یکی از چهره‌های کمدی و اصلی سریال تلویزیونی ایرانی پایتخت است که از شبکهٔ ۱ سیما پخش شد. علیرضا خمسه بازیگر این نقش است. وی در تمام سری از پایتخت حضور داشته‌است، به جز پایتخت ۶ و جزو نقش‌های اصلی این اثر به‌شمار می‌رود؛ و در پایتخت ۶ اعضای بدن پدر پنجعلی اهدا شده بود و شروع این سریال با محوریت همین موضوع بوده‌است.[۲][۳][۴]

ویژگی‌ها

بابا پنجعلی پیرمردی مهربان است که بیشتر کاراکترش برای لبخند مردم به‌وجود آمده‌است و دچار کمی فراموشی و آلزایمر بود که به مرور زمان این آلزایمر در قسمت‌های بعدی بیشتر و بیشتر شد.

علیرضا خمسه، ایفاگر نقش پنجعلی معمولی

زندگی

پنجعلی معمولی با لیلا جویباری ازدواج کرده و از او سه فرزند به نام های تقی، نقی و فهیمه دارد. بهبود داماد، هما و جمیله عروس وی می‌باشد. او دچار بیماری آلزایمر شد و مرد.

تکیه کلام

از تکیه کلام‌های او می‌توان به «شما حرف نزن»، «بخوابونم دهنش»، «نقی، ناهار نخردمه»، «صَدّامه؟»، «اَلِکی می‌گه»، «بوریم علی‌آباد»، «منم میام» ، «عباس معصومیه؟» و ««نَقی سِرتیفیکِیته؟»» اشاره کرد.

حذف از سریال

به گفتهٔ عوامل سریال و علیرضا خمسه، دلیل حذف بابا پنجعلی از سریال آلزایمر زیادی بیش از حد شخصیت بوده است؛ زیرا استفاده از این شخصیت بسیار محدود می‌شد. همچنین کارگردان سریال در این باره گفته است که به این شخصیت در پنج فصل به اندازهٔ کافی پرداخته شده است و دلیلی برای ادامه دادن شخصیت نیست. گرچه در ابتدا خشایار الوند می‌خواست از روح بابا پنجعلی در فصل ششم استفاده کند، اما محسن تنابنده نظرش این بود که این شخصیت در فصل ششم حضور نداشته باشد. سرانجام با درگذشت خشایار الوند و گفت‌وگو میان علیرضا خمسه و عوامل سریال، تصمیم گرفتند که این شخصیت را حذف کنند و از مرگش موقعیت‌های خنده‌دار خلق کنند.[۵]

جستارهای وابسته

منابع

  1. «سیروس مقدم: هنوز از خانواده نقی معمولی اشباع نشده‌ام».
  2. رویداد۲۴، پايگاه خبری، تحلیلی (۱۳۹۸/۱۲/۲۶–۱۳:۴۷). «پایتخت ۶؛ از اهدای عضو بابا پنجعلی تا ویروس کرونا!». fa. دریافت‌شده در 2020-05-11. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  3. «روح باباپنجعلی در «پایتخت ۶» حضور خواهد داشت». www.yjc.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۵-۱۱.
  4. «خداحافظی باباپنجعلی از پایتخت/بازگشت بهبود به جمع خانواده». www.mizanonline.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۵-۱۱.
  5. «چرا علیرضا خمسه در «پایتخت ۶» حضور ندارد؟». خبرگزاری میزان. ۲ مرداد ۱۳۹۸.

پیوند به بیرون

  • شخصیت‌های پایتخت ریشه‌دار هستند
  • چه کسی قرار بود نقش باباپنجعلی (پایتخت) را بازی کند!
  • چرا بابا پنجعلی از پایتخت حذف شد؟
  • شروع «پایتخت ۶» با فوت بابا پنجعلی
  • پایتخت ۶؛ از اهدای عضو بابا پنجعلی تا ویروس کرونا!
  • توضیحات علیرضا خمسه درباره حذف «بابا پنجعلی»