آخیرو: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''آخیرو'''، یا '''آنخیرهو'''، و یا آنخینو (که احتمالاً تلفظ اشتباه آخیرو است)، در اساطیر یونانی یک [[نیاد]]، یکی از دختران خدای رود، [[نیلوس (اسطوره‌شناسی)|نیلوس]] است. او همچنین همسر [[بلوس|بلوس (اساطیر یونان)]]، و از این طریق مادر [[ایژیپتوس]] و [[دانائوس]] و به روایتی، [[سفیوس پادشاه اتیوپیا]] و ''فینئوس'' است. مشهور است که او همچنین شریک ''سیتون''، پسر [[آرس]]، بود و برای او دو دختر به نام ''پالن'' و ''روتیا'' به دنیا آورد. نام دو شهر اساطیری از نام‌های این دختران گرفته شده است.
'''آخیرو'''، یا '''آنخیرهو'''، و یا آنخینو (که احتمالاً تلفظ اشتباه آخیرو است)، در اساطیر یونانی یک [[نیاد]]، یکی از دختران خدای رود، [[نیلوس (اسطوره‌شناسی)|نیلوس]] است. او همچنین همسر [[بلوس (اساطیر یونان)|بلوس]]، و از این طریق مادر [[ایژیپتوس]] و [[دانائوس]] و به روایتی، [[سفیوس پادشاه اتیوپیا]] و ''فینئوس'' است. مشهور است که او علاوه بر این، شریک ''سیتون''، پسر [[آرس]]، بود و برای او دو دختر به نام ''پالن'' و ''روتیا'' به دنیا آورد. نام دو شهر اساطیری از نام‌های این دختران گرفته شده است.
== منابع ==
== منابع ==
{{پانویس}}
{{پانویس}}

نسخهٔ ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۲۸

آخیرو، یا آنخیرهو، و یا آنخینو (که احتمالاً تلفظ اشتباه آخیرو است)، در اساطیر یونانی یک نیاد، یکی از دختران خدای رود، نیلوس است. او همچنین همسر بلوس، و از این طریق مادر ایژیپتوس و دانائوس و به روایتی، سفیوس پادشاه اتیوپیا و فینئوس است. مشهور است که او علاوه بر این، شریک سیتون، پسر آرس، بود و برای او دو دختر به نام پالن و روتیا به دنیا آورد. نام دو شهر اساطیری از نام‌های این دختران گرفته شده است.

منابع