گاستون گالیمار: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Kyanpasha (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Kyanpasha (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳: خط ۳:
== کارنامه ادبی وانتشاراتی ==
== کارنامه ادبی وانتشاراتی ==


پدرش، [[پل گالیمار]] برگرداننده نسک های [[جان کیتز]] برای نشر [[مرکور دو فرانس]] بود. با [[پیر آگوست رنوآر]] دوست و از دوستداران هنرهای نمایشی بود. در سال [[۱۹۱۰]] گالیمار در مجله لا نول روـ اؤ فرانسز سرپرست نشر می شود. در [[۱۹۱۱]] [[انشارات گالمیار]] و در [[۱۹۱۹]] پس از چند بار رفتن و ماندن چند ماهه در [[آمریکا]] نسکفروشی گالیمار را راه اندازی می کند.
پدرش، [[پل گالیمار]] برگرداننده نسک های [[جان کیتز]] برای نشر [[مرکور دو فرانس]] بود. با [[پیر آگوست رنوآر]] دوست و از دوستداران هنرهای نمایشی بود. در سال [[۱۹۱۰]] گالیمار در مجله لا نول روـ اؤ فرانسز سرپرست نشر می شود. در [[۱۹۱۱]] [[انتشارات گالیمار]] و در [[۱۹۱۹]] پس از چند بار رفتن و ماندن چند ماهه در [[آمریکا]] نسکفروشی گالیمار را راه اندازی می کند.


[[رده:درگذشتگان ۱۹۷۵ (میلادی)]]
[[رده:درگذشتگان ۱۹۷۵ (میلادی)]]

نسخهٔ ‏۲۹ اکتبر ۲۰۱۴، ساعت ۲۲:۰۵

گاستون گالیمار در ۱۸ ژانویه ۱۸۸۱ در پاریس زاده شد و در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۵ در نویی ـ سورـ سن درگذشت. او یکی از ناشران فرانسوی و بنیانگذار انتشارات گالیمار است.

کارنامه ادبی وانتشاراتی

پدرش، پل گالیمار برگرداننده نسک های جان کیتز برای نشر مرکور دو فرانس بود. با پیر آگوست رنوآر دوست و از دوستداران هنرهای نمایشی بود. در سال ۱۹۱۰ گالیمار در مجله لا نول روـ اؤ فرانسز سرپرست نشر می شود. در ۱۹۱۱ انتشارات گالیمار و در ۱۹۱۹ پس از چند بار رفتن و ماندن چند ماهه در آمریکا نسکفروشی گالیمار را راه اندازی می کند.