چرخ و محور: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Ehsan.nazari (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای جدید حاوی «'''چرخ و محور''' {{به انگلیسی|The wheel and axle}} یکی از شش ماشین ساده است. ایده چرخ و م...» ایجاد کرد
برچسب: افزودن پیوند بیرونی به جای ویکی‌پیوند (پخ)
 
Ehsan.nazari (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''چرخ و محور''' {{به انگلیسی|The wheel and axle}} یکی از شش [[ماشین ساده]] است. ایده چرخ و محور به طور کلی بر مبنای یک [[چرخ]] که به یک [[محمور]] متصل شده و ایندو با هم می چرخند پس بنابر این نیرو می تواند از یکی به دیگری منتقل شود استوار شده. در این ترکیب بندی یک لولا یا تکیه گاه([[یاتاقان]])، چرخش محور را نگهداری می کند.
'''چرخ و محور''' {{به انگلیسی|The wheel and axle}} یکی از شش [[ماشین ساده]] است. ایده چرخ و محور به طور کلی بر مبنای یک [[چرخ]] که به یک [[محور]] متصل شده و این دو با هم می چرخند، پس بنابر این نیرو می تواند از یکی به دیگری منتقل شود، استوار شده است. در این ترکیب بندی یک لولا یا تکیه گاه([[یاتاقان]])، چرخش محور را نگهداری می کند.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۸:۲۱

چرخ و محور (به انگلیسی: The wheel and axle) یکی از شش ماشین ساده است. ایده چرخ و محور به طور کلی بر مبنای یک چرخ که به یک محور متصل شده و این دو با هم می چرخند، پس بنابر این نیرو می تواند از یکی به دیگری منتقل شود، استوار شده است. در این ترکیب بندی یک لولا یا تکیه گاه(یاتاقان)، چرخش محور را نگهداری می کند.

منابع