ناتالی زاین وینکنشتاین برلبورگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شاهدخت ناتالی
زاده۵ فوریهٔ ۱۹۷۵ ‏(۴۹ سال)
کپنهاگ، دانمارک
همسر(ان)الکساندر یوهانسمان (ا. ۲۰۱۰)
فرزند(ان)کونستانتین یوهانسمان
لوییزا یوهانسمان
نام کامل
ناتالی زاین وینکنشتاین برلبورگ
خاندانSayn-Wittgenstein-Berleburg
پدرRichard, 6th Prince of Sayn-Wittgenstein-Berleburg
مادرPrincess Benedikte of Denmark

شاهدخت ناتالی زاین-ویتگنشتاین-برلبورگ (ناتالی زنیا مارگریت بندیکت؛ زادهٔ ۲ مه ۱۹۷۵ میلادی) جوانترین فرزند دختر ریچارد ۶ام شاهزادهٔ زاین-ویتگنشتاین-برلبورگ و شاهدخت بندیکت دانمارک و خواهرزادهٔ مارگریت دوم دانمارک و ملکه آن-ماری یونان است.

پیشهٔ سوارکاری[ویرایش]

در سال ۱۹۹۴ شاهدخت ناتالی در منطقهٔ فلینیه و به همراه مربی سوارکاری به نام کیرا کیرکلند قهرمان پیشین جهان آموزش درساژ را آغاز کرد. پس از چهار سال که مدال برنز مسابقات قهرمانی اروپا را به همراه تیم دانمارک دریافت کرد وی مجبور شد مربی خود کیرا کیرکلند را که به انگلیس مهاجرت کرده بود را تغییر دهد و کار خود را با کلاوس بالکنهول مربی تیم آلمان آغاز کرد. وی در المپیک سال ۲۰۰۰ توانست خود را به عنوان سوارکار ذخیره در تیم ملی جای دهد. پس از آن نیز در سال ۲۰۰۱ و در مسابقات قهرمانی درساژ شرکت کرد و مدال برنز و قهرمانی جهان ۲۰۰۲ (که در این مسابقات چهارم شد) به همراه تیم دانمارک بدست آورد. او در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ عضو تیم درساژ دانمارک بود و مدال برنز را بدست آورد.

او همچنین در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ عضو تیم درساژ دانمارک بود و مدال برنز این رقابتها را دریافت کرد و در هر دو بخش تیمی و انفرادی با اسبی به نام دیگبی به رقابت پرداخت. وی در بخش انفرادی در ردهٔ دوازدهم قرار گرفت و تیم دانمارک را کمک کرد تا در ردهٔ چهارم قرار بگیرد.

علاوه بر سوارکاری وی همچنین به مانند مادرش به پرورش اسب نیز می‌پردازد. در پاییز سال ۲۰۰۵ مزرعهٔ پرورش اسب خود را که در باد برلبورگ قرار دارد را بازگشایی کرد.

ازدواج و فرزندان[ویرایش]

در ۴ ژانویهٔ ۲۰۱۰ ناتالی زاین با پروش دهندهٔ اسب الکساندر یوهانسمان آلمانی ازدواج کرد. آنها به‌طور رسمی در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۱۰ و به‌طور دینی یک سال پس از آن و در سال ۲۰۱۱ و در باد برلبورگ آلمان ازدواج کردند. او نخستین فرزند خود را که یک پسر به نام کنستانتین گوستاو هینریچ ریچارد بود را در تاریخ ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۰ به دنیا آورد.

افتخارات و جوایز[ویرایش]

افتخارات[ویرایش]

افتخارات خارجی[ویرایش]

جوایز[ویرایش]

سوابق مدال
به نمایندگی از  دانمارک
سوارکار
بازی‌های المپیک
مدال برنز – جایگاه سوم ۲۰۰۸ پکن[۳ درساژ تیمی
مسابقات قهرمانی اروپا
مدال برنز – جایگاه سوم ۲۰۰۱ فردن درساژ تیمی
جام جهانی
مدال نقره – جایگاه دوم 2011 Leipzig درساژ انفرادی

منابع[ویرایش]

  1. "Olympic News - Official Source of Olympic News". 8 June 2018.