لیبرتی (فروشگاه بزرگ)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لیبرتی (فروشگاه بزرگ)
نوعشرکت خصوصی محدود با سهام
صنعتخرده‌فروشی
بنا نهاده۱۸۷۵؛ ۱۴۹ سال پیش (۱۸۷۵-خطا: زمان نامعتبر}})
(ثبت در سال ۱۸۹۴ میلادی)
بنیانگذارانآرتور لیزنبی لیبرتی
دفتر مرکزیلندن، دبلیو۱
بریتانیا
محصولاتکالای لوکس
مالکگلندور کاپیتال (حدود ۴۰٪)
مادرلیبرتی لیمیتد
وبگاه

فروشگاه بزرگ لیبرتی (به انگلیسی: Liberty Department Store) که معمولاً به عنوان لیبرتی شناخته می‌شود، یک فروشگاه بزرگ لوکس در لندن، انگلستان است.[۱] این فروشگاه در خیابان بزرگ مارلبورو در وست اند لندن واقع شده‌ است. این ساختمان از خیابان کرنبی در شرق تا خیابان کینگلی در غرب امتداد دارد، جایی که یک گذر طاق‌دار سه طبقه را بر فراز ورودی شمالی مرکز خرید خیابان کینگلی تشکیل می‌دهد که ساعت لیبرتی را در مرکز آن قرار داده‌ است. لیبرتی در سراسر جهان به دلیل ارتباط نزدیکش با هنر و فرهنگ شناخته شده‌ است و بیشتر به خاطر پارچه‌های پررنگ و گل‌دارش معروف است. فروشگاه بزرگ ساختگی تودور همچنین پوشاک مردانه، زنانه و کودکانه، لوازم آرایشی و لوازم خانگی را از ترکیبی از برندها و برچسب‌های گران‌قیمت و نوظهور به فروش می‌رساند.

این فروشگاه به دلیل شناسایی طراحان جوان در ابتدای کار خود و حمایتی که از آن‌ها می‌کند، شناخته می‌شود. و بسیاری از برندهای مطرح در حال حاضر ابتدا در لیبرتی در دسترس بودند. این فروشگاه نقش اساسی در گسترش و محبوبیت سبک مدرن (سبک آر نُوو بریتانیا) ایفا کرد. این امر به شهرت طولانی لیبرتی برای همکاری با هنرمندان و طراحان بریتانیایی ادامه می‌دهد.[۱][۲][۳]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Liberty Retail Limited". Companies House. Retrieved 28 November 2020. (به انگلیسی).
  2. "Private equity cashes in on Liberty with £300m sale". The Financial Times. 19 July 2019. Retrieved 28 November 2020. (به انگلیسی).
  3. "Persons with significant control". Companies House. Retrieved 28 November 2020. (به انگلیسی).

پیوند به بیرون[ویرایش]