قلعه زفرا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
قلعه زفرا
Campillo de Dueñas، اسپانیا
نمایی از فضای خارجی قلعهٔ زفرا
قلعه زفرا در اسپانیا واقع شده
قلعه زفرا
مختصات۴۰°۵۰′۰۶″شمالی ۱°۴۲′۲۳″غربی / ۴۰٫۸۳۴۸۷۶°شمالی ۱٫۷۰۶۳۴۸°غربی / 40.834876; -1.706348
گونهبارو
اطلاعات پایگاه
مالکخصوصی
شرایطبخشی از بنا مرمت شده و باقی آن مخروبه است
پیشینه مکان
ساختاواخر قرن دوازدهم–اوایل قرن سیزدهم
سازندهپادشاهی آراگون
زمان استفادهقرن دوازدهم–قرن شانزدهم
مصالحماسه‌سنگ

قلعهٔ زَفرا (به اسپانیایی: Castillo de Zafra)، قلعه‌ قرن دوازدهمی است که در استان گوادالاخارا در اسپانیا واقع شده‌است. این قلعه در اواخر قرن دوازده و اوایل قرن سیزدهم بر روی سنگ ماسه‌ای که از زمین بیرون زده بنا شده‌است. این قلع در زمین استحکامات ویزیگوت‌ها و موروها بنا شده که در سال ۱۱۲۹ بدست مسیحیان افتاد. این قلعه به خاطر غیرقابل نفو‌‌‌‌ذ بودن اهمیتی استراتژیک در مرز بین مسیحیان و سرزمین‌های اندلس (اسلامی) داشت.

در قرن ۱۳ام این قلعه در برابر کاستیاها‌ هیچوقت سقوط نکرد و با موفقیت از خود دفاع نمود. بازپس‌گیری اندلس بدست مسیحیان در قرن ۱۵ام به اهمیت نظامی قلعه پایان داد. در قرون بعدی قلعه به خرابه تبدیل شده تا آنکه به سال ۱۹۷۱ توسط مالکان خصوصی آن تعمیر شد. امروزه قلعه با اجازه صاحبان آن قابل بازدید است.

قلعهٔ زَفرا یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری فصل ششم بازی تاج‌وتخت بود.[۱][۲]



سراسرنماها[ویرایش]

نمایی از موقعیت جغرافیایی قلعه زفرا
نمایی از موقعیت جغرافیایی قلعه زفرا

نگارخانه[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. "Game Of Thrones season 6 filming location suggests return of Jon Snow". IndiaToday.in. July 21, 2015. Retrieved July 21, 2015.
  2. "Confirmadas nuevas localizaciones de rodaje de 'Juego de Tronos' T6 en España" [Confirmed new filming locations of 'Game of Thrones' S6 in Spain] (به اسپانیایی). canalplus.es. July 21, 2015. Archived from the original on 13 July 2015. Retrieved July 23, 2015.