فرستاده (فیلم ۲۰۱۸)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فرستاده
کارگردانگارث اونس
تهیه‌کننده
  • گارث اونس
  • اد تالفان
  • آرام ترتزاکیان
نویسندهگارث اونس
موسیقی
  • فجر یوسکمال
  • آریا پرایوگی
فیلم‌بردارمت فلانری
تدوین‌گرگارث اونس
توزیع‌کنندهنتفلیکس
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-09-۲۱) (Fantastic Fest)
  • ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-10-۱۲)
مدت زمان
۱۲۹ دقیقه[۱]
کشور
  • آمریکا
  • انگلستان
زبانانگلیسی

فرستاده (به انگلیسی: Apostle) یک فیلم فانتزی و ترسناک محصول سال ۲۰۱۸ به نویسندگی، کارگردانی و تدوین گارث اونس با بازی دن استیونز، لوسی بوینتون، مارک لویس جونز، بیل میلنر، کریستین فروسث، پل هیگینز و مایکل شین است. اولین نمایش جهانی این فیلم در فستیوال شگفت‌انگیز در سپتامبر ۲۰۱۸ بود[۲] و پخش آن در نتفلیکس در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ آغاز شد.[۳] فیلم داستان یک مرد بریتانیایی را دنبال می‌کند که او تلاش می‌کند خواهرش را از یک فرقه در جزیره‌ای دورافتاده نجات دهد. این فیلم عموماً نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

داستان[ویرایش]

در سال ۱۹۰۵، توماس ریچاردسون به یک جزیره دورافتاده ولز سفر می‌کند تا خواهرش جنیفر را که توسط یک فرقه مرموز ربوده شده و برای باج گرفتن نگهداری می‌شود، نجات دهد. توماس با ظاهر شدن به عنوان یک مسلمان، با رهبر، مالکوم هاو، که فرقه را با دو محکوم دیگر، فرانک و کوین، تأسیس کرد، روبرو می‌شود. آنها ادعا می‌کنند که این جزیره بایر از طریق قربانی خون بارور شده‌است و …

تولید[ویرایش]

فیلمبرداری در آوریل ۲۰۱۷ آغاز شد.[۴] این فیلم عمدتاً در مجموعه‌ای که در پارک مارگام در نیث پورت تالبوت، ولز ساخته شده بود، فیلمبرداری شد.[۵]

بازخوردها[ویرایش]

در جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، این فیلم بر اساس ۷۳ نقد، با میانگین امتیاز ۶٫۷ از ۱۰، امتیاز ۷۹٪ را به خود اختصاص داده‌است.[۶] در متاکریتیک بر اساس ۱۹ منتقد، امتیاز ۶۲ از ۱۰۰ را گزارش می‌کند که نشان‌دهنده «بررسی‌های عموماً مطلوب» است.[۷][۸]

منابع[ویرایش]

  1. "It's The Fantastic Fest 2018 First Wave!". Fantastic Fest. 31 July 2018. Archived from the original on 31 July 2018. Retrieved 31 July 2018.
  2. Dino-Ray Ramos (31 July 2018). "Fantastic Fest 2018 Sets 'Overlord', 'Apostle', & 'The Night Comes For Us' In First Wave Of Programming". Deadline Hollywood. Retrieved 4 November 2018.
  3. Miska, Brad (31 July 2018). "Join Gareth Evans' 'Apostle' Cult This October on Netflix!". Bloody-Disgusting.com. Retrieved 31 July 2018.
  4. Nordine, Michael (May 6, 2017). "Dan Stevens to Star in Gareth Evans Thriller 'Apostle'". IndieWire. Retrieved December 30, 2017.
  5. Bevan, Nathan (October 12, 2018). "Michael Sheen's terrifying horror Apostle is now on Netflix". WalesOnline. Retrieved October 13, 2018.
  6. "Apostle (2018)". Rotten Tomatoes. Fandango. Retrieved January 4, 2023.
  7. "Apostle Reviews". Metacritic. CBS Interactive. Retrieved January 4, 2023.
  8. Debruge, Peter (12 October 2018). "Film Review: 'Apostle'". Variety. Retrieved 22 October 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]