شیادان (فیلم ۲۰۱۹)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شیادان
پوستر انتشار سینمایی
کارگردانلورین اسکافاریا
تهیه‌کننده
فیلمنامه‌نویسلورین اسکافاریا
بر پایه«The Hustlers at Scores»
اثر جسیکا پرسلر
بازیگران
فیلم‌بردارتاد بانازل
تدوین‌گرکایلا امتر
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاس‌تی‌اکس اینترتینمنت
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۱۱۰ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۰٫۷ میلیون دلار[۲][۳]
فروش گیشه۱۵۷٫۶ میلیون دلار[۴]

شیادان (انگلیسی: Hustlers) یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی لورین اسکافاریا است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این فیلم بر پایهٔ مقاله‌ای از جسیکا پرسلر در سال ۲۰۱۵ برای مجلهٔ نیویورک ساخته شده‌است.[۵] در این فیلم کنستانس وو، جنیفر لوپز، جولیا استایلز، کیکه پالمر، لی‌لی راینهارت، لیزو و کاردی بی ایفای نقش می‌کنند. این فیلم داستان استریپرهای شهر نیویورک را روایت می‌کند که از معامله‌گران سهام و مدیرعاملانی که به کلاب آن‌ها سر می‌زنند شروع به سرقت پول می‌کنند. لوپز همچنین یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم است و تولید این فیلم را با شرکت نیویوریکن پروداکشنز بر عهدهٔ داشته‌است.

ساخت این فیلم اولین بار در فوریه ۲۰۱۶ اعلام شد و قرار بود که تأمین مالی و توزیع فیلم بر عهدهٔ آناپورنا پیکچرز باشد. با این حال، در حین تأمین بودجه مشکلات مالی پیش آمد و آناپورنا در اکتبر ۲۰۱۸ حق انتشار فیلم را منسوخ کرد. پس از اینکه اس‌تی‌اکس اینترتینمنت حق انتشار فیلم را گرفت، بسیاری از بازیگران از پاییز تا بهار آن سال به فیلم پیوستند. فیلم‌برداری این فیلم از مارس تا مهٔ ۲۰۱۹ در شهر نیویورک انجام شد.

شیادان در ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ به‌صورت جهانی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ به‌صورت سینمایی در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و نقش‌آفرینی لوپز مورد تحسین قرار گرفت.[۶]"[۷] این فیلم در برابر بودجه تولید ۲۰٫۷ میلیون دلاری خود، تاکنون بیش از ۱۵۷٫۶ میلیون دلار در جهان فروش داشته‌است.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Hustlers". جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو. Retrieved July 23, 2019.
  2. Anthony D'Alessandro (September 6, 2019). "How STX Rolled The Dice On Jennifer Lopez Stripper Pic 'Hustlers' – Deadline's New Hollywood Panel At Toronto". ددلاین هالیوود. Retrieved September 8, 2019.
  3. "Hustlers (2019)". نامبرز. Retrieved January 10, 2020.
  4. "Hustlers (2019)". باکس آفیس موجو. Retrieved January 21, 2019.
  5. "The Hustlers at Scores: The Ex-Strippers Who Stole From (Mostly) Rich Men and Gave to, Well, Themselves". The Cut. December 28, 2015. Archived from the original on December 21, 2018. Retrieved September 6, 2019.
  6. "Hustlers (2019)". راتن تومیتوز. فاندانگو مدیا. Retrieved February 28, 2021.
  7. "Hustlers reviews". متاکریتیک. Retrieved September 28, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]