سیل ۲۰۱۸ ژاپن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیل ۲۰۱۸ ژاپن
平成 30 年7月豪雨 (Heavy rain in July Heisei 30)
استان هیروشیما
تاریخ۲۸ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-۰۶-۲۸) – ۹ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-07-۰۹)
مکانژاپن
علتسیل
کشته‌ها۲۰۰[۱]
آسیب‌دیده‌ها۵
گم‌شده‌ها۴۸[۱]
آسیب مالی>۲۹٫۰۵ میلیارد ین
Map

سیل ۲۰۱۸ ژاپن (انگلیسی: 2018 Japan floods) در روز پنجشنبه ۵ ژوئیه تا ۹ ژوئیه در مرکز و غرب ژاپن ۲۰۰ کشته و ۴۸ مفقود داشته‌است.[۱]

شرح واقعه[ویرایش]

در روز پنجشنبه ۵ ژوئیه ۲۰۱۸ به دلیل توفان سهمگین «ماریا» و بارندگی شدید در مرکز و غرب ژاپن که تا یکشنبه ۸ ژوئیه ادامه دارد، سیل جاری شده و به دنبال آن رانش زمین بسیاری خسارات جانی و مادی به وجود آورد. در خیلی از نقاط از جمله در ۶۰۰ کیلومتری غرب توکیو، شهر موتویاما میزان بارندگی تنها در یک روز ۵۸۳ میلی‌متر بوده‌است.[۲][۳]

تلفات و خسارات[ویرایش]

سیل و رانش زمین جان بیش از ۲۲۵ نفر را گرفته و ۱۱ نفر نیز مفقود شده‌اند.[۴] صدها خانه بر اثر رانش زمین ویران شد. یک پل در شهر هیروشیما در داخل رودخانه طغیان کرده فرو ریخت.

اقدامات[ویرایش]

به دستور مقامات محلی بیش از یک و نیم میلیون نفر خانه‌هایشان را ترک کردند. ۵۴ هزار نیروهای پلیس و ارتش و آتش‌نشانی برای کمک‌رسانی به مردم گرفتار شده در بیش از ۱۰۰ ناحیه مشغول هستند.

واکنش‌ها[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ "西日本豪雨 各地で甚大な被害相次ぐ". Yomiuri Online. 13 July 2018. Archived from the original on 14 July 2018. Retrieved 14 July 2018.
  2. «'Unprecedented' rain strands at least 1,000, kills at least 66 in Japan». رویترز. ۸ ژوئیه ۲۰۱۸.
  3. «Strong M6.0 earthquake hits near the east coast of Honshu, Japan».
  4. «Thousands still live in shelter month after deadly rain disaster hit western Japan». بایگانی‌شده از اصلی در ۹ ژانویه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۳۰ مارس ۲۰۱۹.