پرش به محتوا

سرزمین قصه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سرزمین قصه‌ها
روی جلد کتاب اول مجموعه


نویسندهکریس کالفر
تصویرگرBrandon Dorman
کشورایالات متحده آمریکا
زبانزبان انگلیسی
ژانرادبیات کودک، ماجراجویی و فانتزی
ناشرLittle, Brown Books for Young Readers
تاریخ انتشار۲۰۱۲–۲۰۱۷
گونه رسانهPrint (گالینگور و paperback), کتاب صوتی، کتاب الکترونیک
شمار کتاب‌ها۶
وبگاهthelandofstories.com ویرایش در ویکی‌داده

سرزمین قصه‌ها (به انگلیسی: The Land of Stories) مجموعه ای از داستان‌های خنده دار، ماجراجویانه و فانتزی نوجوانان است که توسط نویسنده، بازیگر و خواننده آمریکایی کریس کالفر نوشته شده‌است. اولین کتاب این مجموعه به نام طلسم آرزو در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۲ و کتاب ششم و نهایی در ژوئیه ۲۰۱۷ منتشر شد.[۱]

این کتاب توسط انتشارات پرتقال با نام مجموعه‌ی قصه های همیشگی ترجمه و منتشر شده است.

ترتیب کتاب ها:

1.the wishing spell (طلسم آرزو)

2.The Enchantress Returns (بازگشت ساحره)

3.A Grimm Warning (هشدار برادران گریم)

4.Beyond the Kingdoms (اکسیر جادویی)

5.An Author's Odyssey (سفر به سرزمین سرگردانی)

6.Worlds Collide (آخرین نبرد)

چکیده ای از مجموعه کتاب: در جلد اول مجموعه الکس و کانر بیلی خواهر و برادر دوقلوی ۱۲ ساله ای هستند که از طریق جادوی الکس (که یک پری است و خودش خبر ندارد) و کتاب سرزمین قصه ها که در گذشته متعلق به مادربزرگشان بوده است وارد دنیای قصه ها، محل زندگی تمامی شخصیت های قصه ها و همچنین مادربزرگ و پدرشان (در کودکی) می شوند. در دنیای قصه ها با راهنمایی قورباغه ای مهربان که آن ها او را فراگی، froggy( در انگلیسی به معنی قورباغه) صدا می زنند تصمیم می گیرند به کمک طلسم آرزو، طلسم چند تکه ای که هر آرزویی را برآورده می کند به دنیای عادی یعنی به خانه ی خودشان برگردند. در طول این مدت برای جمع کردن تکه های طلسم، با شخصیت داستان هایی همچون سیندرلا، شنل قرمزی، گلدیلاکس، زیبای خفته، سفید برفی و ملکه‌ی بدذات او و زندگی ملکه ی بد ذات آشنا می شوند. ملکه‌ی بدذات در آخرین لحظه، از طلسم آرزو استفاده می کند و شانس استفاده از طلسم برای دوقلو ها از بین می رود. در آخر، آن ها متوجه می شوند که مادربزرگ و پدرشان اهل سرزمین قصه ها بوده اند و مادربزرگشان پری مهربان سیندرلا است. همچنین پدرشان، جان که فوت شده است سیزده سال پیش برای رسیدن به مادرشان، شارلوت که در دنیای دیگری زندگی می کرده از طلسم آرزو استفاده کرده است و از طلسم آرزو فقط ۲ بار می شود استفاده کرد. همچنین در خون الکس و کانر جادو جریان دارد و آن شب به کمک جادوی الکس وارد سرزمین قصه ها شده اند. آن ها با سرزمین قصه ها خداحافظی می کنند و مادربزرگ به آن ها قول می دهد که روزی دوباره آنجا را خواهد دید. حال ماجرا های این خواهر و برادر ماجرا جو در جلد های دیگر ادامه دارد...

شخصیت های اصلی[ویرایش]

  • الکس بیلی: الکس دختری باهوش و مهربان است و خیلی به جادو علاقه دارد، او پس از مادربزرگش، پری مهربان است و در اولین حضورش در کتاب طلسم آرزو دوازده ساله بود.
  • کانر بیلی: کانر، برادر الکس و پسری شوخ طبع، بازیگوش و سربه هواست و بر خلاف خواهرش، هرگز به جادو کردن علاقه ای نداشت. کانر قصد داشت یک آدم برفی حرفه ای باشد، اما به درخواست معلمش به نویسندگی علاقه پیدا کرد و پس از سفر اولش به سرزمین قصه ها، داستان های ماجراجویی های خودش و خواهرش را می نویسد. کانر نیز در اولین ورودش به سرزمین قصه ها، دوازده ساله بود.
  • شارلوت گوردون: شارلوت مادر دوقلوهاست و پرستار کودکان است.
  • باب: ناپدری الکس و کانر است.
  • شارلوت بیلی (گوردون): مادر دوقلوهاست و پرستار کودکان است. به گفته‌ی کانر، در شرایط سخت خانوادگی او در ذهن فرزندانش ابر قهرمان بوده است. او در جلد دوم با باب ازدواج می‌کند
  • مادربزرگ (بریستال لین اورگرین):پیرزنی ریزنقش و مهربان و شاد که پری مهربان سیندرلا نیز هست. نام او در مجموعه‌ی جادوهای همیشگی بریستال لین اورگرین ذکر شده است.
  • مامان غازه (لوسی گوسی): پیرزنی شاد و شوخ طبع که به گفته‌ی خودش تجربه‌‌های زیادی از دنیای عادی دارد و یک غاز به نام لستر دارد. نام او در مجموعه‌ی جادوهای همیشگی لوسی گوسی ذکر شده و تخصص او دردسرسازی است.
  • فراگی: فراگی فردی مهربان و کتاب خوان است. او یکی از شاهزادگان سرزمین قصه هاست که سالها پیش توسط طلسمی به قورباغه تبدیل شده. او چهارمین برادر از برادران چارمینگ است که سالها پیش گم شده بود
  • شنل قرمزی:شنل قرمزی، مطمئنا برای همه آشناست.او در سرزمین قصه ها ملکه ی کشوری به نام کشور"شنل قرمزی" است. او فردی از خود راضی و با اعتماد به نفس است. اما می‌‌تواند دلسوز، مهربان و وفادار باشد. قرمزی در طول داستان با دردسر های زیادی رو به رو میشود. وی در نهایت با فراگی ازدواج میکند.
  • جک:جک،همان جک معروف لوبیای سحرآمیز و همسر گلدیلاکس است که به خاطر گلدیلاکس، نام نیکش را به یک باره لکه دار کرد و با او به دزدی و فرار از قانون پرداخت.
  • گلدیلاکس: گلدیلاکس همان دختر موفرفری در داستان گلدیلاکس و سه خرس است. او پس از دزدی از سه خرس، تحت تعقیب قرار گرفت و به مبارز و دزدی ماهر بدل شد. او همسر جک است.
  • بری کمبل: همکلاسی کانر و دختر مورد علاقه او است. او در کتاب هشدار برادران گریم همراه کانر می شود و با او به دنیای قصه‌ها می‌رود. در جلد ششم و در ۸۰ سالگی کانر متوجه می‌شویم که او با کانر ازدواج کرده است.

منابع[ویرایش]

  1. "Chris Colfer on 'The Land of Stories' and wishing his characters could meet Harry Potter" (به انگلیسی). Retrieved 2018-09-16.

یادآوری: مجموعه‌ی جادوهای همیشگی پیش‌‌نویسی درباره‌ی مجموعه‌ی قصه‌‌های همیشگی و نوشته‌ی کریس کالفر است. داستان این مجموعه درباره‌ی بریستال لین اور‌گرین (مادربزرگ الکس و کانر و پری مهربان)، شورای پریان و چگونه شکل گیری جادو در دنیای قصه‌ها است.[۱]

  1. یادداشت.