رودی ریچ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رودی ریچ
مور در سال ۲۰۱۹
مور در سال ۲۰۱۹
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدرودریک وین مور ، جونیور
زاده۲۲ اکتبر ۱۹۹۸ ‏(۲۵ سال)
کامپتن، کالیفرنیا
ژانر
پیشه(ها)
  • رپر
  • خواننده
  • ترانه‌نویس
ساز(ها)
سال‌های فعالیت۲۰۱۷–اکنون
ناشر(ان)
همکاری‌های مرتبط
وبگاه

رودریک وین مور جونیور (متولد ۲۲ اکتبر ۱۹۹۸) ، معروف به رودی ریچ ، رپر ، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. او در سال۲۰۱۸ با تک آهنگ "Die Young" به شهرت رسید ، که در رتبه ۹۸ ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار گرفت. دو میکس تیپ اول ریچ ، (Feed Tha Streets، ۲۰۱۷) و ،(Feed Tha Streets II، ۲۰۱۸) نیز مورد استقبال گسترده قرار گرفت. در سال ۲۰۱۹ ، ریچ در تک آهنگ "Racks in the Middle" ساخته نیپسی هاسل حضور یافت که باعث شد وی جایزه گرمی بهترین اجرای رپ را کسب کند و همچنین در تک آهنگ "Ballin" کاندیدای جایزه گرمی با مسترد ، که در جایگاه ۲۰ آهنگ برتر ۱۰۰ داغ قرار گرفت.

اولین آلبوم استودیویی وی ( Please Excuse Me for Being Antisocial،۲۰۱۹) از طریق آتلانتیک رکوردز و بِرد ویژِن اینترتیمنت منتشر شد و رتبه یک ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد را بدست آورد. همچنین تک آهنگ"The Box" به محبوب ترین آهنگ او در سراسر جهان تبدیل شد و تک آهنگ "High Fashion" با حضور مسترد. بعداً در سال ۲۰۲۰ ، رودی ریچ در تک آهنگ "Rockstar" از دا بیبی به دومین رتبه شماره یک وی در۱۰۰ آهنگ داغ تبدیل شد.

ریچ برنده چندین جایزه از جمله جایزه گرمی از ۹ نامزدی و همچنین دو جایزه BET ، دو جایزه BET Hip Hop و یک جایزه موسیقی آمریکا شده است.

اوایل زندگی[ویرایش]

رودریک وین مور جونیور در۲۲ اکتبر ۱۹۹۸ در کامپتن ، کالیفرنیا ، جایی که بزرگ شد ، متولد شد. ریچ در دبیرستان کارسون ارشد و مغناطیس علوم غنی شده وستچستر تحصیل کرد. او در جوانی مدتی را در آتلانتا ، جورجیا زندگی کرد. رودی ریچ از ۸ سالگی شروع به رپ و آواز کرد و از ۱۶ سالگی شروع به ساختن بیت کرد. در کامپتن ، ریچ عضو Park Village Compton Crips بود ، و دارای دو "C" خال کوبی شده است که نماد وابستگی قبلی او به باند است. او همچنین در زمان نشر میکس تیپ خود ، Feed Tha Streets II دوره کوتاهی در زندان بود. او در حالی که بزرگ می شد به لیل وین گوش می داد ، و همچنین یانگ تاگ و فیوچر.

موسیقی شناسی[ویرایش]

آلبوم های استودیوئی[ویرایش]

  • (۲۰۱۹)Please Excuse Me for Being Antisocial

میکس تیپ ها[ویرایش]

  • (Feed Tha Street (۲۰۱۷
  • (Feed Tha Streets II (۲۰۱۸

منابع[ویرایش]

  1. Lamarre, Carl (January 14, 2020). "Roddy Ricch Interview: Making The Box and His Chart-Topping Success". [[بیلبورد (مجله)|]]. Retrieved March 25, 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]