دیپتیک مارتن ون نیوونهوو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دیپتیک مارتن ون نیوونهو
هنرمندهانس مملینگ
سال۱۴۸۷
موادروغن روی دیوار
ابعاد
۳۳٫۵ در ۴۴٫۷ سانتیمتر (۱۳٫۲ در ۱۷٫۶ اینچ) (هر پانل); ۴۱٫۵ در ۵۲٫۵ سانتیمتر (۱۶٫۳ در ۲۰٫۷ اینچ) (هر پانل شامل قاب)
مکانبیمارستان سنت جان قدیم، بروژ

دیپتیک مارتن ون نیوونهو یک نقاشی در سال ۱۴۸۷ میلادی از هانس مملینگ می باشد.که در قسمت چپ مادر و کودک و در قسمت راست مارتن ون نیوونهو را ارائه می کند. تا به امروز این نقاشی در بیمارستان سنت جان در بروژ محافظت می شود. [۱] و این نقاشی فاقد امضا می باشد، ولی همواره از روز های میانی قرن نوزدهم به هانس مملینگ پیوند داده شده است.

تفسیر[ویرایش]

این نقاشی یک نمونه نخستین از یک دولوحی عبادی نخستینی هلندی می باشد که همیشه قاب و لولاهای مهم را نگهداری نموده است. یک نوآوری نوین صحنه را به جای پس‌زمینه تک بوم در یک اتاق مستدام نمایان می کرد. [۲]

پنجره قسمت چپ بالا از ریشه شیشه ای زلال بود که چشم اندازی را نمایان می کرد. تلفیق در مرحله بعد تحول پیدا کرد تا نشان ون نیوونهو در اینجا نمایان گردد وجود این در پانل های بیرونی اغلب از این متمایز بود. [۲] ۴ تصویر از دست کاشت بذر محاصره شده است، تجنیس بر اسم وقف کننده که به مفهوم "از باغ نوین" می باشد. همین نشان بر روی قفل کتاب در روبروی ون نیوونهو نیز هم به چشم می خورد.


گالری[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Diptych of Maarten van Nieuwenhove". Vlaamse Kunstcollectie. Retrieved 13 June 2017.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Explore the Hans Memling Diptych". National Gallery. 2006. Archived from the original on 29 March 2016. Retrieved 13 June 2017. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «National» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).