دیمون لیندلوف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دیمون لیندلوف
دیمون لیندلوف
دیمون لیندلوف در ۲۰۰۹
زادهٔ۲۴ آوریل ۱۹۷۳ ‏(۵۰ سال))
تینک، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهتهیه‌کننده اجرایی
فیلمنامه‌نویس
جایزه(ها)جایزه انجمن نویسندگان آمریکا برای سریال لاست در سال ۲۰۰۶

دیمون لیندلوف (انگلیسی: Damon Lindelof؛ زادهٔ ۲۴ آوریل ۱۹۷۳) یک تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است، او بیشتر به دلیل تهیه‌کنندگی اجرایی و فیلمنامه‌نویسی سریال لاست مشهور شده‌است، او همچنین نویسندهٔ سریال‌های بازماندگان، عبور از جوردن، نش پل و برهنه است، او در ابتدا با استودیوهای پارامونت، فاکس قرن بیستم و آلن لد کار می‌کرد.

بیوگرافی[ویرایش]

لیندلوف در تینک، نیوجرسی دیده به جهان گشود، او تحصیلات دبیرستانی‌اش را در دبیرستان شهرش گرفت، او در نوجوانی استعداد نویسندگی‌اش را گسترش داد[۱] و پس از گذراندن دورهٔ کارشناسی تئاتر در دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد، او یکی از طرفداران حزب دموکرات آمریکا است.[۲]

حرفه[ویرایش]

لیندلوف علاوه بر فیلم و سریال نویسندهٔ چندین کمیک نیز هست.

لاست[ویرایش]

لیندلوف یکی از نویسندگان و تهیه‌کنندگان لاست است، او در سال فوریهٔ ۲۰۰۶ به همراه دیگر نویسندگان لاست موفق به دریافت جایزهٔ انجمن نویسندگان آمریکا برای نویسندگی بهترین سریال درام در فصل‌های اول و دوم لاست شدند.[۳] او سه بار موفق به کسب این جایزه شد، در فوریهٔ ۲۰۰۷ برای کارش بر روی فصل دوم و فصل سوم،[۴] در فوریهٔ ۲۰۰۹ برای فصل چهارم[۵] و در فوریهٔ ۲۰۱۰ برای فصل پنجم[۶] موفق به دریافت جایزه شد.

دیگر پروژه‌ها[ویرایش]

لیندلوف تهیه‌کنندهٔ فیلم پیشتازان فضا و نویسندهٔ چندین قسمت از سریال‌هایی چون "عبور از جوردن" و "برهنه" است.

پانویس[ویرایش]

  1. "North Jersey simply not 'Lost'"[پیوند مرده]
  2. Back to the Island for a Final Season بایگانی‌شده در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۱ توسط Wayback Machine. GlobalTV.com
  3. "Awards Winners". Archived from the original on 25 May 2012. Retrieved 18 March 2011.
  4. «2007 Writers Guild Awards Television & Radio Nominees Announced». بایگانی‌شده از اصلی در ۵ دسامبر ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۱۸ مارس ۲۰۱۱.
  5. «2009 Writers Guild Awards Television, Radio, News, Promotional Writing, and Graphic Animation Nominees Announced». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ دسامبر ۲۰۰۸. دریافت‌شده در ۱۸ مارس ۲۰۱۱.
  6. «2010 Writers Guild Awards Television, Radio, News, Promotional Writing, and Graphic Animation Nominees Announced». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۱۸ مارس ۲۰۱۱.

پیوند به بیرون[ویرایش]