جلیل نالچاکان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جلیل نالچاکان
زمینه فعالیت هنرپیشه
تولد ۱۰ ژوئن ۱۹۷۸
سیواس
ملیت ترکیه ای
سال‌های فعالیت ۲۰۰۶ تاکنون
صفحه در وبگاه IMDb

جلیل نالچاکان (به ترکی استانبولی: Celil Nalçakan‎؛ زادهٔ ۱۰ ژوئن ۱۹۷۸ ‏(۴۵ سال)) بازیگر و خواننده اهل ترکیه است. از مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آنها بازی کرده است می‌توان به مجموعهٔ تلویزیونی پویراز کارایل و خواهر و برادرانم اشاره نمود.[۱]

زندگی‌نامه و تحصیلات[ویرایش]

نالچاکان در تاریخ ۱۰ ژوئن ۱۹۷۸ در شهر سیواس متولد شد. مادرش معلم و پدرش تکنسین برق بود. او یک خواهر کوچکتر دارد. پس از اتمام دبیرستان وارد دانشگاه شد و در رشته مهندسی زمین‌شناسی دانشگاه جمهوریت سیواس ثبت‌نام کرد. اما پس از هفت سال، ترک تحصیل کرد و به تئاتر دولتی سیواس پیوست. بعدها تحصیل در رشته گردشگری و هتلداری را در دانشگاه بالیکسیر آغاز کرد، اما تحصیلات خود را در رشته تئاتر نیز در آنجا ادامه داد. او در امتحان توروک قبول شد و در استانبول اقامت گزید و در آنجا به تحصیل در رشته بازیگری پرداخت.[۲]

حرفه[ویرایش]

او کار خود را در سال ۲۰۰۶ با اولین حضور تلویزیونی خود در مجموعه تلویزیونی محبوب سیلا آغاز کرد. او سپس نقش‌های فرعی در مجموعه‌های تلویزیونی‌ داستان زمستانی و عمارت سراب داشت که برگرفته از رمان‌های کلاسیک بود، اما با بازی در مجموعه تلویزیونی آهنگ بی پایان به شهرت رسید.[۳] او قبل از اجرای برنامه‌ای با عنوان ته بطری با آلگی اکه در وب‌سایت وی‌اودی (VOD) netd.com، مدت کوتاهی در مجموعه تلویزیونی انتقام اقتباسی از مجموعه تلویزیونی انتقام ساخت کشور آمریکا ظاهر شد.

او بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در مجموعه تلویزیونی پویراز کارایل و فیلم اسپین‌آف پویراز کارایل: سرمایه جهانی نقش ذوالفقار را بازی کرد.[۴] از سال ۲۰۲۱، او برای نقش اصلی در مجموعه تلویزیونی خواهر و برادرانم انتخاب شد که از شبکه آ تی‌وی (ترکیه) هم اکنون در حال پخش است.[۵] او همچنین در بسیاری از فیلم‌های محبوب ظاهر شد.

آثار[ویرایش]

مجموعه تلویزیونی
سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۰۶ سیلا دلاور
۲۰۰۹ داستان زمستانی
۲۰۱۱ عمارت سراب حبیب
آهنگ بی پایان نجیب
حماسه کشانلی علی حسین
۲۰۱۳ انتقام آدم کاراکوش
گالیپ درویش سلیم
وجدان فاروغ
۲۰۱۵-۲۰۱۷ پویراز کارایل ذوالفقار اولگن
۲۰۱۷-۲۰۱۸ حیاتی و دیگران حیاتی سولماز
۲۰۱۹ یک داستان خانوادگی جم گونش
۲۰۲۰ اتاق قرمز قریب
۲۰۲۱-تاکنون خواهر و برادرانم عاکف آتاکول
فیلم و مجموعه تلویزیونی استریم
سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۲۳ بلبل بورسا عثمان
سینما
سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۱۲ چاناکاله ۱۹۱۵ شفیک آکر
۲۰۱۷ پویراز کارایل: سرمایه جهانی ذوالفقار اولگن
۲۰۲۰ Ben Bir Denizim امید اویرگن
Karakomik Filmler 2: Emanet
۲۰۲۱ Kimya
۲۰۲۳ Prestij Meselesi
TBA Hiç

منابع[ویرایش]

  1. «Celil Nalcakan». IMDb (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۳-۰۹.
  2. "Celil Nalçakan kimdir? Celil Nalçakan nereli ve kaç yaşında?". www.sozcu.com.tr (به ترکی استانبولی). Retrieved 2023-03-09.
  3. "Celal Nalçakan kimdir? Kırmızı Oda dizisinin Garip'i Celal Nalçakan kaç yaşında, nereli?". Sabah (به ترکی استانبولی). Retrieved 2023-03-09.
  4. "Celil Nalçakan kimdir, kaç yaşında?". www.hurriyet.com.tr (به ترکی استانبولی). Retrieved 2023-03-09.
  5. "Celil Nalçakan kimdir? Şarkılar Bizi Söyler konuğu Celil Nalçakan kaç yaşında ve nereli? İşte hayatı". Sabah (به ترکی استانبولی). Retrieved 2023-03-09.

پیوند به بیرون[ویرایش]