بست‌سلر (شرکت)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بست‌سلر
نوعخصوصی
صنعتتن‌پوش
بنا نهادهبراند، دانمارک، ۱۹۷۵ (۱۹۷۵)
بنیانگذارانترولز هولخ پوولسن
دفتر مرکزیبراند، یوتلند، دانمارک
شمار موقعیت‌ها۲۷۰۰ خرده فروشی و ۱۵۰۰۰ مشتری عمده فروشی
محدودهٔ فعالیتاروپا، خاورمیانه، هند، چین و کانادا
افراد کلیدیآندرس هولخ پوولسن (مالک انحصاری)
تعداد کارکنان15,000
وبگاه

بِست‌سِلر ای/اس یک شرکت پوشاک خصوصی متعلق به خانواده ای است که در دانمارک مستقر است. این شرکت در سال ۱۹۷۵ تأسیس شده و ۱۷ مارک دارد.[۱]

تاریخچه[ویرایش]

این شرکت در سال ۱۹۷۵ توسط Troels Holch Povlsen در Brande، دانمارک تأسیس شد. در ابتدا تمرکز آن روی مد زنانه بود. لباس کودکان را در سال ۱۹۸۶ و لباسهای مردانه در ۱۹۸۸ معرفی کرد. بست‌سلر خانوادگی است و این شرکت حدود ۱۵۰۰۰ نفر را استخدام کرده است.[۲]

مارک‌ها[ویرایش]

بست‌سلر چندین برند مختلف دارد که در زیر مجموعه آنها لباس خود را به فروش می‌رساند. مارک‌های ذکر شده هم در فروشگاه‌های خود شرکت و هم از طریق خرده فروشان مستقل به فروش می‌رسند.

لباس زنانه[ویرایش]

  • only - بزرگ‌ترین مارک بست‌سلر، مد زن جوان
  • Vero Moda - مارک اصلی شرکت پوشاک زنان. در سال ۲۰۰۷، این شرکت سوپر مارکت ژیزلی بینچنی را برای ارتقاء این برند در ۲۰۰۷–۰۸ معرفی کرد.[۲]
  • Mamalicious- آسایش مادرانه
  • VILA - برای زنان جوان تر
  • SELECTED Femme - خواهر با نام تجاری Selected Homme
  • Junarose - اندازه بزرگ
  • Y.A.S
  • Noisy May
  • PIECES

لباس مردانه[ویرایش]

Jack & Jones فروشگاه در Leeuwarden
  • جک و جونز - مارک تجاری مورد هدف مشتریان جوان، لباس زیر و سایر پوشاک با هدف بازار مصرف‌کننده جوان. در سال ۲۰۰۷، این شرکت یک برچسب جدید "JJ ECO" تأسیس کرد که Fairtrade- تأیید شده است [نیازمند منبع] آنها حامیان ورزشکاران دانمارکی میکل کسلر و کوین مگنوسن، و همچنین تیم استرالیا دانمارک Astralis[۳] و تیم فرمول یک آمریکایی هاس بودند.[۴]
  • Outfitters Nation - در نوجوانان هدف قرار گرفته و بعداً به LMTD تغییر یافت
  • فقط پسران

لباس کودکان[ویرایش]

  • Name It - لباس برای نوزادان و کودکان.

دیگر[ویرایش]

  • فروشگاه بهداشت عمومی و شخصی (۲۵٪ سهم) [فقط در دانمارک][۵]

فروشگاه‌های خرده فروشی[ویرایش]

پرفروش‌ترین فروشگاه‌ها در اکثر کشورهای اروپایی، خاورمیانه، هند، چین، اروگوئه و کانادا (در کل بیش از ۴۵ کشور) است.[۶] بست‌سلر یکی از بزرگ‌ترین شرکتهای مد اروپایی در چین است که بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه دارد[۷] و گفته می‌شود «یکی از تنها شرکت‌های پوشاک خارجی است که در نفوذ در محدوده قیمت متوسط بازار مصرف چین موفق عمل کرده است».[۸] فروشگاه‌ها یا لباس‌های یک مارک منفرد یا همه مارک‌های شرکت را می‌فروشند. بیش از ۸۰۰ مغازه که Vero Moda را در سراسر جهان می‌فروشند وجود دارد.[۹] برند جک و جونز تقریباً در ۲٬۰۰۰ فروشگاه خرده فروشی فروخته می‌شود که ۲۷۰ مورد از آنها حق رای دادن جک و جونز است.

سهام در خرده فروشان دیگر[ویرایش]

پرفروش‌ترین شرکت از طریق شرکت هلدینگ والدین خود، Heartland، بزرگ‌ترین سهامدار ۲۹٫۵٪ از شرکت تجارت الکترونیکی انگلیس ASOS.com است و صاحب ۱۰٪ از خرده فروشان آلمانی Zalando است.[۱۰] در ژوئیه سال ۲۰۱۸، Heartland 300 میلیون دلار در استارتاپ مد آلمانی About You[۱۱] سرمایه‌گذاری کرد.

در نوامبر ۲۰۱۲، بست‌سلر ۱۰٪ از گروه SmartGuy را خریداری کرد، هنگامی که آنها در بورس سهام دانمارک گروه نزدک اوام‌اکس نقل قول شدند.[۱۲]

منابع[ویرایش]

  1. "Archived copy". Archived from the original on 2016-01-29. Retrieved 2016-02-08.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Bestseller hires world's best paid supermodel Gisele Bündchen". Invest in Denmark. 2007-07-23. Archived from the original on 2017-11-13. Retrieved 2008-06-12.
  3. "Astralis enters partnership with major menswear brand Jack & Jones – Astralis.gg" (به انگلیسی). Archived from the original on 8 June 2019. Retrieved 2019-04-26.
  4. "JACK & JONES Continues Partnership with Rich Energy Haas F1 Team". Rich Energy Haas F1 Team (به انگلیسی). 2019-02-07. Retrieved 2019-04-26.
  5. "Archived copy". Archived from the original on 2016-03-17. Retrieved 2016-07-02.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  6. BESTSELLER – NewFrontpage بایگانی‌شده در اوت ۲۸, ۲۰۰۸ توسط Wayback Machine
  7. Fashion, Jobs, UK, Vacancy, England, Fashion, Clothing, job, search
  8. EuroBiz Magazine – June 2006 بایگانی‌شده در اوت ۲۱, ۲۰۰۸ توسط Wayback Machine
  9. Vero Moda
  10. "Archived copy". Archived from the original on 2018-08-23. Retrieved 2018-08-23.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  11. "Archived copy". Archived from the original on 2018-08-23. Retrieved 2018-08-23.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:عنوان آرشیو به جای عنوان (link)
  12. "Bestseller køber sig ind i tøj-succes". EPN.dk. Archived from the original on 2012-12-23. Retrieved 2013-01-26.

پیوند به بیرون[ویرایش]