آکاری کیتو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آکاری کیتو
鬼頭 明里
نام بومی鬼頭 明里
زادهٔ۱۶ اکتبر ۱۹۹۴ ‏(۲۹ سال)[۱][۲]
ناگویا، آیچی، ژاپن[۱]
پیشه
  • صداپیشه
  • خواننده
سال‌های فعالیت۲۰۱۴–اکنون
نمایندهٔ قانونیپرو-فیت
قد۱۵۳ سانتیمتر (۵ فوت ۰ اینچ)[۱]
پیشه موسیقی
ژانر
ساز(ها)وکال
سال‌های فعالیت۲۰۱۹–اکنون
ناشر(ان)پونی کنیون

آکاری کیتو (鬼頭 明里 Kitō Akari؟, زادهٔ ۱۶ اکتبر ۱۹۹۴) یک خواننده و صداپیشه ژاپنی اهل استان آیچی مرتبط با پرو-فیت می‌باشد. وی فعالیت خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد، اولین نقش اصلی خود را در تایم بروکن ۲۴ (۲۰۱۶) بازی کرد، و از آن زمان تا کنون نقش‌های کبیره و اصلی بیشتری را از آن خود کرده‌است. نام مستعار وی آکارین می‌باشد. در اکتبر سال ۲۰۱۹، وی فعالیت خود را به عنوان یک خواننده انفرادی تحت پونی کنیون آغاز کرد.[۳]

حرفه[ویرایش]

وی همیشه فکر می‌کرد که روزی یک تصویرگر می‌شود، اما درست قبل از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، والدینش به وی گفتند که توانایی پرداخت هزینه تحصیلات دانشگاهی وی را ندارند و در عوض، وی باید برای بورسیه تحصیلی اقدام کند. از آنجا که وی در استان ایچی زندگی می‌کرد و این استان ۴ ساعت با توکیو فاصله دارد، مهاجرت به توکیو هرگز به ذهن وی خطور نکرد. بعد از این‌ها، وی تصمیم گرفت پول خود را هدر ندهد و در عوض آن تصمیم گرفت به توکیو نقل مکان کند تا تبدیل به یک صداپیشه شود زیرا وی هنوز جوان بود و می‌خواست یک چالش داشته باشد. یک یا دو سال بعد از نقل مکان به توکیو، مادربزرگ وی شدیداً به مرگ نزدیک بود. وی به دلیل همین موضوع و کمبود مشاغل و تماس‌های تستی، دائماً نگران وضعیت مالی خود بود. وی این دوران را دردناک‌ترین دوران زندگی خود می‌داند. وی به خودش می‌گفت که اگر به عنوان یک صداپیشه موفق نشود، در عوض یک تصویرگر می‌شود.

زندگی شخصی[ویرایش]

وی به دلیل تأثیرات پدرش در سنی پایین با انیمه، بازی و مانگا آشنا شد. وی در دبیرستان خود در کلاب لایت موزیک بود و دلیل اینکه نمی‌خواست برجسته باشد، باس زدن را انتخاب کرد، اما کمی بعد وی فهمید که نمی‌دانسته بقیه هم همین فکر را می‌کرده‌اند، بنابراین وی در عوض نقش وکالیست را بر عهده گرفت.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ "鬼頭 明里|日本タレント名鑑". Nihon Tarento Meikan (به ژاپنی). Retrieved 4 January 2019.
  2. "鬼頭明里のアニメキャラ・最新情報まとめ | アニメイトタイムズ" (به ژاپنی). animatetimes.com. Retrieved 16 April 2019.
  3. News, Pony Canyon (2019-07-03). "声優・鬼頭明里、ポニーキャニオンからメジャーデビュー決定!デビューシングル「Swinging Heart」が彼女の誕生日である10月16日に発売! | PONYCANYON NEWS". news.ponycanyon.co.jp (به ژاپنی). Retrieved 2021-11-17. {{cite web}}: |نام خانوادگی= has generic name (help)

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Akari Kitō». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱.

پیوند به بیرون[ویرایش]