کاربر:Zahra.saa

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مجموعه کتاب جویندگان مقبره نویسنده:مایکل نور تراپ ترجمه:فریبا چاوشی انتشارات :هوپا سری کتاب: کتاب مردگان، حافظان طلسم آویز، دره پادشاهی، جنگ جویان سنگی، پادشاهی نهایی خلاصه کتاب: هیچ‌چیز نمی‌تواند زندگی الکس را نجات دهد. ولی مامان می‌داند این حرف‌ها حقیقت ندارد. می‌داند طلسم‌های گمشده‌ می‌تواند پسرش را از آستانه‌ی مرگ باز گرداند. ولی وقتی مامان این طلسم‌ها را به کار می‌برد، نیرویی شیطانی آزاد می‌شود. فراریان مرگ به زندگی برمی‌گردند، مومیایی‌ها بیدار می‌شوند، عقرب‌ها به شهر سرازیر شده‌اند و بدتر از همه: مامان و طلسم‌های گمشده ناپدید شده‌اند! «الکس» و «رن» هر کاری می‌کنند تا طلسم‌ها را پیدا کنند و دنیا را نجات دهند


جویندگان مقبره،کتاب مردگان: مقبره ها باز می‌شوند ... هیچ‌چیز نمی‌تواند زندگی الکس سنفر را نجات دهد. این چیزی‌ است که دکترها می‌گویند، ولی مامان می‌داند این حرف‌ها حقیقت ندارد. می‌داند که طلسم‌های گمشده‌ی کتاب مُردگان می‌تواند پسرش را از آستانه‌ی مرگ به زندگی باز گرداند. مشکل اینجاست که وقتی مامان این طلسم‌ها را به کار می‌برد، پنج فراریِ مرگ هم به زندگی بر می‌گردند. نیرویی شیطانی و باستانی آزاد شده. مومیایی‌ها در حال بیدار‌شدن هستند. عقرب‌ها به شهر نیویورک سرازیر شده‌اند و بدتر از همه: مامان و طلسم‌های گمشده هر دو ناپدید شده‌اند! الکس و بهترین دوستش، رن هر کاری می‌کنند تا طلسم‌ها را پیدا کنند و دنیا را نجات دهند ... حتی اگر مجبور شوند با فراری مرگی سرشاخ شوند که سه‌هزار سال در خواب مرگ بوده و نقشه‌ی انتقامی بزرگ را در سر می‌پرورانده است. بعضی مقبره‌ها باید برای همیشه بسته می‌ماندند ...

در این کتاب الکس نفر به خاطر بیماری ناشناخته ای که دارد تا پای مرگ پیش می‌رود و با کمک دستگاه ها زندست مادر الکس دکتر مگی باور با کمک طلسم های گمشده زندگی را به پسرش برمی گرداند ولی همراه الکس فراریان مرگ که به حاشیه جهان مرگ چسبیده بودن زنده می شون و مشکلات زیادی را ایجاد می کنند.


کتاب جویندگان مقبره،حافظان طلسم آویز: یک فراری مرگ برخاسته ... اتفاقات عجیبی در لندن می‌افتد. بارانی قرمز‌رنگ می‌بارد و خیابان‌ها سرخ‌پوش شده‌اند. آدم‌ها ناپدید می‌شوند و یک نفر مقبره‌های گورستان هایگیت را گشوده است ... فقط الکس و بهترین دوستش، رن حقیقت را می‌دانند: یک فراری مرگ، شیطانی قدرتمند از مصر باستان، پشت این جنجال‌هاست. الکس و رن برای پایان‌دادن به این اوضاع از نیویورک به لندن سفر می‌کنند و از جهان زندگان به اعماق مقبره‌های زیرزمینی کهن پا می‌گذارند. آیا می‌توانند جلوی فراری را قبل از آنکه بیش از اندازه قدرتمند شود بگیرند؟ یا اینکه مقبره‌ی او ‌گور خودشان می‌شود؟

در این کتاب الکس به همراه دوست صمیمیش رناتا دوران به لندن می روند تا با فراری مرگی که چند وقتی است بیدار شده مبارزه کنند و با گربه مومیایی با مزه ای به نام پای آشنا می شوند.


جویندگان مقبره،دره پادشاهی: خیانت در صحرا به انتظار نشسته ... اگر الکس و رن بخواهند فراریان مرگ را متوقف کنند باید طلسم‌های قدرتمند گمشده را پیدا کنند. پس راهیِ دره‌ی پادشاهان می‌شوند ... به مصر می‌روند. مصر را در چنگال آشوبی دیوانه‌وار می‌بینند. صداهایی در هوا رازهایی تاریک زمزمه می‌کنند و پرتوهای نور آسمانِ شب را می‌شکافند و مثل روز روشن می‌کنند. در راه جست‌وجوی طلسم‌ها یک نفر خرابکاری می‌کند. هر قدمی که برمی‌دارند، سازمان تعقیبشان می‌کنند. نه راه فراری ا‌ست نه جایی برای مخفی‌شدن‌. چه کسی به آن‌ها خیانت می‌کند؟ آیا می‌توانند به کسی اعتماد کنند؟

در این قسمت کتاب ماجراجویان ما با توت عنخ آمون آشنا می شوند که در صحرا به دنبال قلب خود است تا در ازمون وزن کردن قلب شرکت کند


جویندگان مقبره،جنگ جویان سنگی: «الکس» و «رن» با تمام وجود در جست‌وجوی طلسم‌ها هستند. حالا دیگر زیاد وقت ندارند چون می‌فهمند سازمان نقشه‌ی شومی در سر دارد و می‌خواهد ارتشی شکست‌ناپذیر از جنگجویان سنگی برپا کند. طلسم‌های گمشده تنها چیزی است که می‌تواند این نقشه‌ی شیطانی را نقش‌برآب کند. با دنبال‌کردن چند سرنخ که فقط الکس از آن‌ها سر در می‌آورد و با گذشتن از دروازه‌های جادویی، عاقبت تعقیب و گریز آن‌ها را به مصر و گذشته‌ی‌ دور الکس می‌کشاند. ولی هر چه به طلسم‌ها نزدیک‌تر می‌شوند، الکس بیشتر می‌ترسد. خنثی کردن طلسم‌های قدرتمند گمشده که دنیا را به چنین هرج‌ومرجی کشانده یک جادوی دیگر را هم خنثی می‌کند: جادویی که زندگی را به الکس برگردانده است.

آنها باید مراقب سایه هایی که تعقیبشان می کنند باشد آنها به دنبال شکار زندگی هستند

جویندگان مقبره، پادشاهی نهایی: ارتش نامیرا در راه است ... قدرتمندترین طلسم‌های مصری حالا در دستان خطرناک‌ترین تشکیلات جهان است. سازمان، طلسم‌ها را برای ساختن جنگجویان سنگی، برپاکردن ارتشی نامیرا و شکستن دیوارهای بین دو جهان به‌کار می‌برد. «الکس» و «رن» باید راهی پیدا کنند تا جلوی مومیایی‌ها و اشباحی را که جهان را تسخیر کرده‌اند، بگیرند. ولی وقتی دروازه‌های جهانِ پس از مرگ یکی بعد از دیگری باز می‌شود، چاره‌ای برایشان نمی‌ماند: باید به سرزمین مردگان سفر کنند و‌ برای زنده‌ماندن بجنگند.

قسمتی از این کتاب در تعقیب و گریز مومیایی های ترسناک و جویندگان جوان ما است بر گردن یکی از این مومیایی ها تلسم آویزی است که به لوک باور پسر دایی الکس کمک می‌کند سریع تر بدود