پرش به محتوا

کاربر:DikraSh

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

==

متن عنوان[ویرایش]

== == جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

متن عنوان

  1. مورد فهرست شماره‌ای
====
==

'منیج برد ( لوح مدیریتی )

تخته مدیریتی یا لوح مدیریتی به این معنی که شما بتوانیدامور روزانه خود را با استفاده از داده هایی که روبروی شما قرار دارد مدیریت نمایید. و به معنای دیگر منیج بورد یعنی اینکه شما با استفاده از یک وسیله، برنامه، ویا اپلیکیشن و با کمک گرفتن از آرشیو و داده های طبقه بندی شده از قبل و قابل انتقال بتوانید در موضع مدیریتی خود از از آنها بهره برده و تصمیمات درست و به موقع اتخاذ کنید. حال این اطلاعات میتواند دامنه گسترده داشته و در زمینه های شغلی متفاوت به شما کمک کند. کاربرد منيج برددر زمینه پخش مویرگی ودر تمام بخشهای فروش و بازاریابی واطلاعات انبار، مشتریان، اکیپ توزیع، ردیابی ناوگان فروش و توزیع و... کمک شایانی به مدیران می باشد. به عنوان مثال کسانی که در یک شرکت پخش مویرگی از جمله غذایی، آرایشی و بهداشتی، قطعات ماشین و غیره به عنوان مدیر ویا سرپرست فروش اشتغال دارند نیاز به انواع گزاشات روزانه کمی و کبفی به صورت اعداد و نمودار دارند تا در تمام طول روز براساس پلان های استراتژیک و استراتژیهای فروش بتوانند مقایسه فروش واقعی با اهداف فروش و موجودی انبار با پیش بینی ها ی فروش داشته باشند و امور خود را به صورت آنی مدیریت نمایند. برای همین منظور منیج بوردها تولید شده اند .

سوالات متداول مدیران فروش و انتظارات انها از بردهای مدیریتی چیست؟
آیا میشود در خانه، مسافرت، و محیط دور از شرکت بازاریابان خود را کنترل کرد؟ چگونه از موجودی انبار خود جهت اعمال سیاست خرید خود با خبر باشم؟ چطور محصولات با تردد کم انبار را مدیریت کنم؟ آیا برنامه ای وجود دارد که به صورت نموداری و مقایسه ای بتوان فروش روزانه، ماهانه، وسالیانه را مشاهده کرد؟
از ماژولهای برنامه حسابداری و پخش مویرگی واپلیکیشن ها امروزه تعداد زیادی هستندکه در مورد این قبيل سوالات ادعای پاسخگویی به شما رادارندو و البته هستند نرم افزارهایی که شما را در نیل به اهداف و استراتژی درست یاری میکنند و شما آسوده خاطر خواهید بود کافی است که شما این برنامه ها را در سازمان پیاده سازی کنید و تحلیل و ارایه تخته مدیریتی را برعهده انها بگزارید و همچون کاربری اپلیکیشن را در گوشی موبایل خود نصب کرده و از خدمات آن بهره بگیرید. من به عنوان مدیری که چندین سال تجربه کار با منیج بوردهای زیادی داشته ام در زیر لیست جند نمونه از انها را خدمتتان عنوان می کنم

بسیاری از این نمونه ها نسخه های بین المللی دارند

  1. سیستم SAP دارای منیج بورد خوبی است
  2. نرم افزار اودوو odoo نیز نرم افزار خوبی است
  3. منیج بورد زرین Zerin Manageboard بهترین نمونه تجربه شده است
    در زیر بخشهایی از تواناییهای ان را بررسی می کنیم

کنترل بازاراب (ویزیتور) با برنامه منیج بورد زرین در شرکتهای پخش مویرگی بازاریاب را میتوان یکی از ارکان اساسی نام برد که تمام فروش مجموعه به عهده آنها میباشد و در واقع نماینده های اصلی شرکت نزد مغازه دار و فروشگاههای عرضه محصولات هستند. کنترل و انالیز بازار یاب امری مهم و غیر قابل چشم پوشی است.
منيج برد زرين اين امكان را به شما ميدهد كه در تمام طول روز بازارياب خود را رصد نموده و از نحوهٔ فعاليت او از جمله تعداد سر زني به مشتري، تعداد فاكتور فروش، عدم فروش و مسيرهاي ويزيت شده و ساعات كاري و حتي ميزان تاخير در فروشگاه را زیر نظر داشته باشید.
این داده ها به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه نیز برای شما قابل ملاحظه و استنتاج است که این امکان بدون حضور فیزیکی مدیران در شرکت و تنها در چندین گزاش ساده و کامل در معرض دید شما قرار میگیرد و تصمیم گیری و برنامه ریزی فروش برای سرپرست و مدیران فروش امری آسان و دقیق خواهد بود. کنترل مانده بازاریاب نزد مشتریان با منيج برد زرين سرمایه اصلی هر شرکت پخش مویرگی مشتریان آنها می باشند و این سرمایه از مبلغی که در ازای فروش کالا و اجناس و یا خدمات ارائه شده ناشی می شود که قسمت اعظم آن قیمت تمام شده و مقداری نیز سود بنا به سیاست قیمت گذاری در شرکتها است. حال مجموعه پخشی موفق است که قادر به دریافت به موقع مبلغ فاکتورهای فروش و نیز مانده های قبلی باشد و این که در هر زمان و در هر مکان از میزان مانده مشتریان به صورت مجموع و یا هر طرف حساب آگاهی داشته باشید امری مهم و غیر قابل انکار است. با داشتن منيج برد زرين از میزان بدهی مشتریان خود اطلاع خواهید داشت و به صورت روزانه می توانید این بدهیها را به ویزیتورهای خود متذکر شده و مانع انباشت بیش از حد بدهی ها شوید.در غیر این صورت هم نقدینگی شرکتها کاهش یافته و هم این دیرکردها باعث ناتوانی شرکت در تامین جنس و خرید و نیز عدم توانایی در فروشهای بیشتر به مشتری می گردد. مدیران فروش با داشتن منيج برد زرين بر روی گوشی موبایل خود خیال خود و هم شرکت را در امر اطلاع رسانی و پیگیری مانده مشتریان راحت کنند. این گزارشات به صورت نموداری و مبلغی برای هر ویزیتور و نیز به صورت تجمیعی و کلی نمایش داده می شود. دلایل عدم فروش بازاریاب(فروشنده) با منيج برد زرين دلایل زیادی برای عدم فروش یک بازار یاب می تواند وجود داشته باشد ازجمله قیمت بالاتر نسبت به سایر رقبا در کالاهای رقابتی،عدم نیاز مشتری و موجود بودن کالا در مغازه، بسته بودن مغازه، عدم تمایل مشتری به خرید از شرکتهای خاص، مناسب نبودن زمان ویزیت، نبود مسئول خرید و یا عدم توانایی بازاریاب و...! بنابراین ما باید همواره دلایل عدم خرید بعضی از فروشگاهها را پایش و ارزیابی نماییم و راهکارهایی جهت فروش به این افراد ارائه نماییم. در واقع مشتریانی که در خرید کردن مقاومت نشان می دهند در صورت فروش به این افراد، آنها جزء مشتریان وفادار شما خواهند بود. با اپلیکیشن منيج برد زرين شما می توانید سیاستهایی را در پیش بگیرید که به فروش بیشتر، مشتریان بیشتر و موثرتر شرکتهای پخش کمک کند و نیز با داشتن داده هایی که در این برنامه مدیریتی در مورد عدم فروش که توسط فروشندگان به شما ارائه میگردد با مشتریان ارتباط گرفته چه به صورت تلفنی و یا حضوری و همچنین یک راستی آزمایی در مورد بازاریابهای خود داشته باشید.

با سورت بندی دلایل عدم فروش اصلی ترین مشکل را یافته و اولویت گذاری خود را در این رابطه اعمال نمایید در واقع بیشترین علت عدم فروش، بزرگترین نقطه ضعف شما در مواجه بامشتریان است و باید اصلاح گردد. رصد فاکتورهای فروش واقلام فاکتور بامنيج برد زرين تلاش بازاریاب زمانی به ثمر می نشیند که به فروش یک یا چندین کالا به مشتری منتهی گردد. لذا اینکه ما با یک گزارش سریع و کامل و در هر حال ودر هر مکان ببینیم که یک ویزیتور چه کالاهایی را به چه تعداد به کدام مشتری و در چه مسیرهایی به فروش میرساند، می توانیم کمک رسان فروشنده خود در امر فروش با رجوع به سابقه های فروش ثبت شده باشیم. و برنامه خرید خود را بر اساس سفارش مشتریان تنظیم نماییم. با کمک گرفتن از منیج بورد زرين برای مدیران فروش این امر به روش آسانتری امکان پذیر است با دیدن اقلام فاکتور به فروش رفته توسط بازریاب ما نتیجه گیری بهتری از نیاز کالایی مشتریان و انبار خود و نیز توان رقابتی شرکت با دیگر شرکتهای پخش مویرگی و کالاهایی که بازار پسندی پایینتری دارند داشته باشیم و همچنین قدرت فروش بازاریاب خود را بسنجیم. این گزارشات به ما کمک میکنند که در جهت بهتر تامین جنس برنامه ریزی کرده و سیاستهایی جهت فروش کالاهای کم تردد داشته باشیم و این زمانی ممکن است که ما همواره به صورت روز مره و آنی به این گزارشات دسترسی داشته باشیم.منيج برد زرين در این باره بهترین است. منيج برد زرين و کنترول برگشت از فروش پروسه فروش زمانی تکمیل میگردد که اجناس در مغازه ها و فروشگاهها تحویل داده شود ونحوه دریافتی آن مشخص گردد. گاهی این فروش در زمان تحویل به مشتری به دلایل گوناگون متوقف می گردد. دلایلی مانند بسته بودن مغازه، عدم وصول وجه توسط مشتری، مغایرت سفارش با بار ارسالی، نقص بار، تاریخ کم اجناس، اضافه نوشتن بازاریاب و.... در واقع این اتفاق یک شکست در پروسه فروش تلقی می شود که گذشته از هزینه حمل اضافی ممکن است باعث نارضایتی مشتری نیز گردد. برگشت از فروش باید روزانه توسط مدیر فروش موشکافی شود ودر جهت عدم تکرار آن تلاش گردد. آیا آگاهی از میزان برگشت از فروش به صورت روزانه برای مدیر و سرپرست فروش که کمتر درون شرکت هستند کار آسانی است؟ قطعاًخیر! اما.... با منيج برد زرين این امکان وجود دارد که شما به صورت روزانه و از راه دور از این اتفاقات باخبر باشید و جهت کاهش برگشتی محصولات به فروش رفته عمل کنید و سیاستهای فروش خود را تغییر داده و یا بهبود بخشید. زمانی که ماشین توزیع کاملاً خالی به انبار بر میگردد موفقیت در فروش کسب شده است