پرش به محتوا

کاربر:A sanda fighter

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سیستما (به روسی: Система، انگلیسی: SYSTEMA) یک هنر رزمی روسی است.چندین مدرسه از سیستم‌ها وجود دارند که پس از پایان اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1990 شروع به ظهور کردند آموزش شامل: نبرد تن به تن، مبارزه، مبارزه با چاقو، و آموزش اسلحه گرم. تمرین شامل تمرین و مبارزه بدون کاتای تنظیمی است.

سیستما سبکی طبیعی و آزاد است در حالی که هیچ قانون سخت، ساختار سفت و سخت یا محدودیت (به جز موارد اخلاقی) ندارد . تمام تاکتیک بر اساس واکنش های غریزی، نقاط قوت و ویژگی های منحصر به فرد است ، به طور خاص این سبک برای یادگیری سریع طراحی شده است.

SYSTEMA یا Система به معنای واقع کلمه مجموعه ای از مهارت هایی است که مخصوص شرایط خاص به خصوص دوران جنگ است . این سبک رزمی (توجه کنید که سیستما هنر رزمی نیست ، یک سبک است) از آن کشور روسیه است . این سبک به صورت تدریجی و با سرعت بسیار کند کامل شد ، قبل از به وجود آمدن سیستما یک سیستم مشابه به نام Boya Rukopashnogo استفاده میشد . بعضا به اشتباه فکر میکنند که در سیستما از sambo هم استفاده شده ، که البته به طور کلی اشتباه است .

این سبک رزمی بیشتر به نیروهای ویژه و نیروهای Spetsnaz روسیه آموزش داده میشود ؛در گذشته سیستما مثل تمام سبک های نظامی سری بوده.

در این سبک سیستم تنفسی ، سیستم عصبی ، عضلات و .... و همچنین روانشناسی ( در حد محدود و مورد نیاز ) آموزش داده میشود . از سلاح های سرد کار با چاقو ، زنجیر و تبر... آموزش داده میشود .

از زمان فروپاشی شوروی، بسیاری دیگر از سبک مبارزه روسیه دوباره ظهور پیدا کردند؛این سبک ها عبارتند از:

سامبو (سبک کشتی)، Slaviano Goretskaya Borba (سبک StormWarrior)، سبک نظامی A. Kadochnikov، به علاوه انواع سبک های عامیانه (به عنوان مثال Busa، Skobar، جنگل جنگجو، Kozachiy Sploch، و مبارزه با مشت به توسط Gruntovsky).